وزیر کشور طلسم متروی اصفهان را می شکند

۱۳۹۴/۰۷/۲۱ - ۰۹:۴۶:۵۷
کد خبر: ۳۲۹۱۷۷
وزیر کشور طلسم متروی اصفهان را می شکند
خط اول متروی اصفهان با حصور وزیر کشور بعد از 12 سال افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان : فاز اول خط یک مترو حدفاصل ایستگاه قدس در خیابان امام خمینی(ره) تا ایستگاه شهدا به طول 11 کیلومتر پنج شنبه هفته جاری با حضور وزیر کشور و معاونانش به صورت رسمی آغاز به کار می کند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای راه اندازی، مترو به مدت سه ساعت به شهروندان سرویس دهی می کند، افزود: با افزایش واگن‌های مترو ساعات خدمات رسانی به شهروندان افزایش می یابد.

شهردار اصفهان اظهار کرد: از ابتدا تاکنون برای فاز اول خط یک مترو 1400 میلیارد تومان هزینه شده است.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه خط یک مترو به طول 20.2 کیلومتر حدفاصل ایستگاه قدس تا ایستگاه دفاع مقدس شامل 20 ایستگاه است، تصریح کرد: خط یک مترو در 3 فاز به بهره برداری و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه فاز اول خط یک مترو از ایستگاه قدس تا شهدا هفته جاری به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: فاز دوم خط یک مترو از ایستگاه شهدا تا ایستگاه تختی به طول یک کیلومتر در نیمه اول سال آینده راه اندازی می شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: فاز سوم خط یک مترو از ایستگاه تختی تا ایستگاه دفاع مقدس به طول 9 کیلومتر قرار است در سال 96 به بهره برداری برسد.

جمالی نژاد با اشاره به خط دو مترو حدفاصل ایستگاه زینبیه در شمال شرق اصفهان تا میدان شهدای خمینی شهر اضافه کرد: عبور مترو از زیر میدان امام(ره) در حال مطالعه می باشد و قرار بر این است که آسیبی به میراث فرهنگی شهر وارد نشود چرا که به طور حتم شهرداری توسعه همراه با میراث را مد نظر دارد و قرار نیست سبقه شهر اصفهان تحت تاثیر قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح تراموا گفت: راه اندازی تراموا در اصفهان در دست مطالعه است و اکنون با دو شرکت در رابطه با اجرای طرح تراموا صحبت شده است.

شهردار اصفهان اظهار کرد:اجرای طرح تراموا از میدان استقلال تا میدان جمهوری و سپس از میدان جمهوری تا میدان آزادی پیش بینی شده است.

جمالی نژاد تاکید کرد: در صورتی که تراموا توجیه اقتصادی داشته باشد، از تراموا در شهر اصفهان استفاده خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز