اصفهان پایتخت گردشگری اسلامی جهان می شود

۱۳۹۴/۰۷/۲۱ - ۱۰:۱۰:۰۵
کد خبر: ۳۲۹۲۰۰
اصفهان پایتخت گردشگری اسلامی جهان می شود
اصفهان پایتخت گردشگری اسلامی جهان می شود

به گزارش برنا در اصفهان، دکتر مهدی جمالی‌نژاد در آیین رونمایی از چهارمین جلد دانشنامه تخت فولاد اصفهان گفت: در سال 2006 اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن جهان اسلام شناخته شد. همچنین ظرف چندروز گذشته به مدد  و لطف همکارانمان در سازمان میراث فرهنگی استان و همکاری شهرداری اصفهان، این شهر به عنوان شهر جهانی صنایع دستی به ثبت رسید که در نوع خود اتفاقی بسیار مهم و ارزشمند است.

وی ادامه داد: امید است در سال آینده نیز شاهد سومین رخداد مهم در اصفهان یعتی  معرفی این شهر به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در جهان باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهر اصفهان از دوران بسیار قدیم مرکز تجمع علما، فضلا، ادبا و اندیشمندان بزرگ بوده و تخت فولاد سندی بر حضور مستمر این بزرگان در اصفهان است عنوان داشت: تخت فولاد یک گنجینه پنهان بوده و هست. به این دلیل هنوز هم پنهان است چون ما تا کشف ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان این سرزمین مقدس فاصله زیادی داریم و باتوجه به این که تلاشهای گسترده و ارزشمندی که تاکنون صورت گرفته اما هنوز هم باید مسیر حرکتمان را در جهت شناساندن و معرفی این گنجینه بزرگ قرار دهیم.

وی افزود: این مسئله برای من یک دغدغه بزرگ است که چرا ما علیرغم داشتن گنجینه‌های بزرگ و ارزشمندی همچون تخت فولاد که قادر است فرهنگ امروز ما را تغذیه کند، در صدد شناساندن و معرفی داشته‌های خود نیستیم.به طوری که در برخی از کشورها از بی ارزش ترین مسائل، اسطوره ساخته و از آن بهره مند می شوند.

شهردار اصفهان همچنین از تدوین 9 محور مهم گردشگری در دستور کار مدیریت شهری خبر داد و تصریح کرد: این 9 محور عبارتند از محور تاریخی گردشگری محله بیدآباد، محور تاریخی گردشگری جوی باره، محور تاریخی گردشگری میدان امام(ره)، محور تاریخی دردشت، محور فرهنگی مذهبی نظام الملک، محور تاریخی جماله، محور تاریخی جلفا، محور اصفهان و محور مذهبی اسلامی مجموعه فرهنگی تخت فولاد است.

دکتر جمالی‌نژادبا تاکید بر همکاری و تلاش شهرداری اصفهان در جهت راه اندازی برنامه های مختلف برای معرفی تخت فولاد به گردشگران داخلی و خارجی عنوان کرد:  معتقد هستم که تخت فولاد اصفهان نه تنها به صورت کلی یک گنج محسوب می شود، بلکه تک تک بزرگان و علمایی که در آن مدفون هستند نیز یک گنج محسوب شده و باید برای معرفی انان به جهان تلاش کرد.

وی همچنین حضور 7400 شهید را در محل گلستان شهدای اصفهان و در تخت فولاد اتفاقی قابل توجه و مبارک دانست و اظهار داشت: در حال حاضر این شهدای گلگون کفن در 35 قطعه در تخت فولاد اصفهان مدفون هستند و وجودشان موجب پرتوافشانی به این سرزمین مقدس شده است.

وی در پایان تدوین مجموعه 4 جلدی دانشنامه تخت فولاد را اتفاقی مبارک برشمرد و گفت: امیدوارم این دانشنامه عظیم که زحمات بسیار زیادی برای آن تقبل شده و دانشمندان برجسته ای در گردآوری آن سهیم بوده اند بتواند نقش محوری و موثری در پیشبرد اهداف همه ما مبتنی بر تبدیل اصفهان به پایتخت گردشگری اسلامی جهان باشد.   

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز