اخاذ فضای مجازی دستگیر شد

۱۳۹۴/۰۷/۲۲ - ۱۳:۵۶:۵۱
کد خبر: ۳۲۹۷۴۰
اخاذ فضای مجازی دستگیر شد
رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که از طریق شبکه اجتماعی بی تالک اقدام به اخاذی و هتک حیثیت از دختران جوان می کرد .

به گزارش  خبرگزاری برنا فارس به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید موسی حسینی در این زمینه گفت: در این پرونده که چند شاکی خصوصی دارد متهم مردی 37ساله است که با گشت زنی و رصد کاربران بی تالک از طریق رادار این نرم افزار پیام رسان ، پس از برقراری ارتباط با قربانیان خود با استفاده از مهندسی اجتماعی و با وعده ازدواج  و جلب اعتماد ، آنان را فریب می داده است.

وی ادامه داد: متهم با به دست آوردن اطلاعات شخصی و تصاویر خصوصی قربانیان خود اقدام به اخاذی و هتک حیثیت از آنان می کرده است که پس از بررسی های تخصصی و اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا این فرد اخاذ شناسایی و دستگیر شد.

حسینی با بیان این که دختران جوان بیشترین قشر آسیب پذیر در رابطه با شبکه های اجتماعی هستند، از کاربران این گونه شبکه ها خواست همواره این مطلب را مد نظر خود قرار دهند که گمنامی کاربر یکی از خصوصیات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می باشد اما این به آن معنا نیست که هویت اصلی کاربران برای پلیس ناشناخته باقی خواهد ماند.

نظر شما