به مناسبت فرارسیدن ماه محرم‌

پرچم اباعبدالله الحسین (ع) بر گنبد حرم حضرت معصومه (س) برافراشته شد

۱۳۹۴/۰۷/۲۳ - ۱۰:۰۲:۳۱
کد خبر: ۳۲۹۹۴۳
پرچم اباعبدالله الحسین (ع) بر گنبد حرم حضرت معصومه (س) برافراشته شد
آیین تعویض پرچم گنبد مطهر کریمه اهل بیت(س) به مناسبت ایام محرم با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پرچم گنبد مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی مراسمی بر فراز گنبد مطهر حضرت معصومه(س) به اهتزاز در می‌آمد.

این مراسم با حضور آیت‌الله محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، جمعی از مسئولان و علما برگزار شد و خیل عظیم عاشقان و شیفتگان اهل بیت(ع) نیز در این مراسم حضور یافتند.

سید علی حسینی‌نژاد در این مراسم به مدیحه‌سرایی و ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت.

این مراسم با شور و حال خاصی و ویژه عزاداری امام حسین(ع) برگزار شد و به این ترتیب از امشب برنامه عزاداری و سخنرانی و مدیحه‌سرایی ویژه ماه محرم در این مکان مقدس آغاز می‌شود.    

از برنامه ‌های دیگر این مکان مقدس به مناسبت دهه اول محرم می‌توان به مجالس سخنرانی و عزاداری در دو نوبت صبح و عصر، برنامه زمزم معرفت، قرائت زیارت ناحیه مقدسه، برپایی محفل عزاداری ویژه نوجوانان، ویژه برنامه‌های شیرخواران حسینی، مقتل‌خوانی، مراسم ویژه زائران غیر ایرانی، سوگواره نوجوانان احلی من العسل و مراسم احیای شب عاشورا اشاره کرد.

در دیگر بخش‌ها از جمله مساجد و تکایای استان قم نیز برنامه‌های عزاداری ویژه ایام محرم از سوی هیئت‌های مذهبی‌ برگزار می‌شود و خیابان‌ها و معابر به مناسبت مصیبت جانکاه ابا عبدالله الحسین(ع) سیاه‌پوش شده است.

نظر شما