گزارشی از سفر هیات دولت به مازندران/ قسمت دوم

بهره برداری بیمارستان منطقه ای قلب مازندران/ افتتاح استادیوم ۵ هزار نفری شهدای سیمرغ

۱۳۹۴/۰۷/۲۳ - ۱۲:۱۵:۵۴
کد خبر: ۳۲۹۹۸۷
بهره برداری بیمارستان منطقه ای قلب مازندران/ افتتاح استادیوم ۵ هزار نفری شهدای سیمرغ
قسمت دوم گزارش سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان مازندران را می توانید در زیر مطالعه کنید؛

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران؛ روز گذشته اولین قسمت گزارش سفر هیات دولت به استان مازندران را تقدیم حضورتان کردیم. امروز هم در قسمت دوم آن گزارش به بررسی اقدامات صورت گرفته در سایر نقاط استان می پردازیم.

 

رامسر

نشست مشترک شورای اداری و نخبگان رامسر با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور

12046

حجت الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور، در نشست مشترک شورای اداری و برگزیدگان و نخبگان شهرستان رامسر شرکت کرد. او در این جلسه گفت: شمال ایران زیبا و رامسر گل سرسبد آن است ولی گردشگری هنوز به عنوان  اولویت اصلی وارد دستور نشده  است.

وی ادامه داد: البته برخی نگران هستند اگر گردشگری رونق بگیرد، فرهنگ و معنویت آسیب می بیند  اما هیج چیزی به اندازه فقر و بیکاری، دین و فرهنگ مردم را خراب نمی کند.

فرماندار رامسر نیز در این جلسه با بیان آنکه سفر رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید در استان قطعا آثار پرخیر و برکتی دارد، گفت: رامسر در بین نقاط مختلف شمال کشور در زمینه گردشگری برجستگی خاص دارد و دارای آوازه بین المللی بوده  و مرکز یک کنوانسیون معتبر زیست محیطی با عضویت 168 کشور دنیاست.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه رامسر، نیز گفت: دولت در سایه ولایت نگاه خدمت به مردم را دارد  و باید با وحدت و همدلی مشکلات را حل نمود.

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی، دستیاران ویژه رئیس جمهور را آدم های کارکشته دانست  که دوره های وزارت را نیز طی نموده اند.

شمس الله شریعت نژاد افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید معاونین و وزرای زیادی به منطقه آمده اند و در سفر دولت نیز برای ما کیفیت کار مهم است و خوشبختانه حجت الاسلام  یونسی چهره ای آشنا و مسلط بر امور و مورد وثوق رئیس جمهور است و قطعا مشکلات منطقه را به بهترین عنوان منتقل می نماید.

 

حضور در گلزار شهدا

12043

حجت الاسلام یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور، به همراه مسئولان ارشد رامسر در گلزار شهدای بهشت زینبیه رامسر حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

 

سوادکوه

جلسه شورای اداری با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری

جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه با حضور رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، برگزار شد. رجبعلی وهابی، فرماندار سوادکوه، در این جلسه با بیان وضعیت اعتباری شهرستان به بودجه 13/600 و 24/100 میلیارد تومانی سال های 92 و 93 اشاره و از تخصیص 18/700 میلیارد تومانی اعتبارات از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

فرماندار با بیان اینکه احداث کارخانه ذغالشویی 85/5 درصد و طرح اکتشاف 63/9 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند ابراز امیدوراری کرد تا با تجهز معادن کردآباد 1 و2 و همچنین تسریع در ساخت کارخانه کک سازی معضل اشتغال منطقه برطرف گردد.

وی با اشاره به نیاز تنها بیمارستان شهرستان به کادر درمانی متخصص و تجهیزات و لوازم پزشکی، احداث شهرک فولاد سوادکوه و تکمیل محور چهار بانده سوادکوه و مسیرهای دسترسی کناری شهرستان را از مهمترین دغدغه های مردم و مسئولان منطقه برشمرد.

فرماندار با اشاره به عدم اجرای تفاهمنامه منعقده با استان سمنان درخصوص حقابه چشمه روزیه و پیامدهای فاجعه بار آن برای 400 هکتار از مناطق روستایی خطیر کوه، خواستار تخصیص بودجه ای متناسب با نیازهای شهرستان برای زدودن چهره محرومیت از سیمای سوادکوه شد.

در ادامه این جلسه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور با اشاره به ویژگی های اقلیمی منطقه سوادکوه، مهمترین نقطه ضعف را عدم حضور و نقش آفرینی ناکافی مردم در اتخاذ و اجرای تصمیمات خواند و با اشاره به مشارکت سیاسی فعال و چشمگیر مردم خواستار ایجاد زمینه های لازم برای مشارکت اقتصادی شد.

رضوی با بیان اینکه دولت برای شکوفایی اقتصاد کشور به مناطق روستایی توجه ویژه ای دارد از عدم بهره وری لازم وام های خود اشتغالی درگذشته سخن گفت و با تاکید بر اعتقاد دولت به حرکت جمعی از اعطای وام های کم بهره به شرکت های تولیدی تاسیس شده در روستاها با شرایط خاص سخن گفت.

 

سوادکوه شمالی

افتتاح شرکت فولاد بهمن

139407214956

شرکت فولاد بهمن از جمله شرکت هایی بود که با دستور ریاست جمهور و طی ویدئو کنفرانس افتتاح شد. این شرکت در شهرک صنعتی بشل واقع شده است. محمدرضا منصوریان، فرماندار، به اتفاق نماینده دولت دکتر سرقینی، معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن تجارت در این جلسه حضور داشتند.

این شرکت در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع واقع در فاز 2 شهرک صنعتی بشل در زمینه ورق های رنگی و لیمینت پی وی سی و فرم دهی انواع ورق های فلزی  آغاز به فعالیت کرده است.

مبلغ 400 میلیارد ریال  و 6 میلیون یورو به صورت ارزی در ساخت این شرکت هزینه گردیده که 139 نفر را به صورت مستقیم و 600 نفر را به صورت غیر مستقیم مشغول به کار کرده است.

 

سیمرغ

جلسه شورای اداری شهرستان سیمرغ با حضور وزیر آموزش و پرورش

Y706

دکتر علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش، به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان سیمرغ شرکت کرد و اظهار داشت: خوشحالم در سفر رئیس‌جمهور به مازندران در شهر سیمرغ، شهر شهید کشوری و صمصام طور و شهدای بزرگوار این شهرستان توفیق حضور یافتم.

وی با بیان اینکه در استان‌هایی که سفر می‌کنیم قولی نمی‌دهیم جز اینکه تا پایان سال 95 بتوانیم آنها را اجرایی کنیم، افزود: ممکن است در سفرهای رئیس‌جمهور حجم قول‌ها زیاد نشود اما به‌یقین این قول‌ها اجرایی و عملیاتی می‌شود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه مشکل اصلی ما به ویژه در مازندران مشکل اشتغال تحصیل کرده‌ها‌ست، افزود: رئیس‌جمهور به‌ شخصه به دنبال راهی برای رونق اقتصادی و اشتغال فارغ‌التحصیلان است.

وزیر آموزش و پرورش با اظهار امیدواری از اینکه به یاری خدا و حمایت‌های مقام معظم رهبری بتوانیم مشکلات کشور را یک‌به‌یک پشت سر بگذاریم، بیان کرد: در بحث آموزش و پرورش به هر میزانی که از خیران یا منابع استانی و عمرانی سرمایه‌گذاری در استان‌ها انجام شود، وزارتخانه نیز از بودجه عمرانی ملی در اختیار آموزش و پرورش استان‌ها قرار می‌دهد.

وی در پایان گفت: این روش مشارکتی را در قائمشهر پیشنهاد کردم و مورد استقبال مسئولان و خیران قرار گرفت.

پیش از سخنان وزیر آموزش و پرورش، یدالهز پور، فرماندار سیمرغ، گزارشی از وضعیت شهرستان و نیازمندی های این شهرستان ارائه کرد.

یدالها‌پور در پایان گفت: مسائل و مشکلات شهرستان سیمرغ در غالب ۱۴ بند تهیه‌ شد که برای بررسی بیشتر در اختیار وزیر آموزش‌ و پرورش قرار خواهد گرفت.

 

حضور در گلزار شهدا

Y704

وزیر آموزش و پرورش به اتفاق هیات همراه و مسئولان شهرستان سیمرغ بر سر مزار شهدای این شهرستان حاضر شد و به مقام شامخ این بزرگواران ادای احترام کرد.

 

افتتاح استادیوم پنج هزار نفری شهدای سیمرغ

Y697

مراسم افتتاح استادیوم پنج هزار نفری شهدای شهرستان سیمرغ با حضور دکتر صالحی امیری، مشاور رئیس جمهور و رئیس کتابخانه و اسناد ملی ایران، دکتر صفدر حسینی، رئیس صندوق توسعه ملی کشور، حجت الاسلام نمازی، مشاور رئیس جمهور، مدبری، رئیس شرکت توسعه اماکن ورزشی و سرمایه گذاری وزارت ورزش و جوانان، یدالله پور، فرماندار سیمرغ، حبیب حسین زادگان، مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران و همچنین امام جمعه و روسای ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان برگزار شد.

استادیوم پنج هزار نفری شهدای شهرستان سیمرغ از سال 86 توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی آغاز و با صرف هزینه ای بالغ بر 110 میلیارد ریال در ابتدای سال 94 آماده بهره برداری گردید.

این استادیوم دارای 16 هزار متر مربع فضای ورزشی روباز و هزار متر مربع فضای سرپوشیده و مسقف می باشد. همچنین پارکینگی به مساحت هزار متر مربع و ساختمان اداری به مساحت دو هزار متر مربع در مجاورت این ورزشگاه فوتبال احداث شده است.

این استادیوم فوتبال دارای زمین چمن مصنوعی به همراه پیست دو و میدانی خاک آجری هشت خط می باشد.

 

عباس آباد

حضور وزیر اطلاعات در جمع مردم

139407213406

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات، نماینده ویژه رئیس جمهور و هیات دولت بود که راهی شهرستان عباس آباد شد.

وی در جمع مردم عباس آباد در مسجد جامع این شهر با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مسئولان شهرستان عباس آباد گفت: در نظام جمهوری اسلامی اصل مردم هستند و ما مسئولان نیز خادمان مردم هستیم و با پی گیری سعی خواهیم کرد بخشی از مطالبات مردم منطقه بر طرف شود.

139407216316

وزیر اطلاعات پیش از شرکت در جمع مردم، با حضور در گلزار شهدای عباس آباد از مقام شامخ شهدای این شهرستان تجلیل کرد.

 

فریدونکنار

حضور معاون امور مجلس ریاست جمهوری در جلسه شورای اداری

8af20a2f7762c5b903c39f8232ca3a1b

حجت الاسلام مجید انصاری، معاون امور پارلمانی و امور مجلس ریاست جمهوری با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان فریدونکنار، در جریان مسائل و مشکلات این شهر ساحلی قرار گرفت.

در این جلسه فرماندار، شهردار و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی با بیان برخی مطالب گزارشی از کارهای انجام شده طی دو سال اخیر و همین طور کارهای در دست اقدام و نیازهای این شهرستان ارائه کردند و حجت الاسلام مجید انصاری هم قول داد دولت به تمام توان پیگیر مسائل و مشکلات این شهرستان خواهد بود.

 

حضور در گلزار شهدا

56da3da52c4bdd5de621baa59fcac6ef

حجت الاسلام انصاری با همراهی مسئولان شهرستان فریدونکنار با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدا از جمله سردار شهید حاج حسین بصیر ادای احترام کرد. وی همچنین بر مزار محمد مجدآرا، نماینده فقید مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی و استاندار اسبق مازندران، حاضر شد و با قرائت فاتحه یاد و خاطره وی را گرامی داشت.

 

بازدید از بندر فریدونکنار

بازدید از بندر فریدونکنار بخش دیگری از برنامه های حجت الاسلام انصاری، معاون پارلمانی و امور مجلس ریاست جمهوری در این شهرستان بود.

مسئولان از آخرین مراحل احداث این بندر و همین طور نیازهای خود برای تکمیل این بندر به معاون رئیس جمهور گزارش دادند.

 

قائمشهر

پلمپ دستگاه های کارخانه نساجی مازندران باز شد

6

همزمان با سفر هیات دولت در مازندران و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از 4سال پلمپ دستگاه های خریداری شده کارخانه نساجی مازندران باز شد.

محمدرضا نعمت زاده در آئین بازگشایی پلمپ چهار ساله دستگاه های کارخانه نساجی مازندران در قائمشهر گفت: نساجی و غذا دو صنعت مورد نیاز همیشگی و ضروری انسان ها هستند و همیشه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ذهنیت سازی درباره انقراض نساجی در کشور را کم لطفی به این صنعت توصیف کرد و گفت: می بایست همگام با نیاز جامعه و همراه با توسعه تکنولوژی برای روزآمد کردن تولیدات کارخانه های نساجی تلاش شود .

وی از کارخانه های نساجی مازندران واقع در قائمشهر به عنوان واحدهای قدیمی نساجی کشور یاد کرد و افزود: فرسوده بودن این کارخانه ها بینش نادرستی است که نباید تعمیم یابد.

7

مهدی محمدی فرماندار قائم شهر در حاشیه بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از بخش های مختلف این کارخانه گفت: برخی از ماشین آلات نساجی مازندران برای ایجاد واحد رنگرزی سال 82 خریداری شد ولی تاکنون به مرحله نصب و بهره برداری نرسیده بود .

محمدی افزود: این دستگاه ها با ارزش اقتصادی یک هزار و 300 میلیارد ریالی به دلیل تعرفه گمرکی و بدهی مالیاتی از سال 90 در داخل کارخانه نساجی در قائمشهر پلمپ شد.

 

وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای اداری قائمشهر

4

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت تدبیر و امید با وجود همه مشکلات اقتصادی که کشور در آغاز روی کار آمدنش با آن مواجه بود، توفیقات خوبی داشته است.

علی اصغر فانی در جلسه شورای اداری شهرستان افزود: با وجود تمامی محدودیت های مالی ، دولت با تخصیص اعتبارات لازم تحولی در بخش درمان ایجاد کرده است.

وزیر آموزش و پرورش از دولت یازدهم به عنوان دولت عمل نام برد و گفت: این دولت سعی دارد تا به دور از ایجاد هیجانات کاذب، تمامی وعده هایش در زمان انتخابات را عملی کند.

فرماندار قائمشهر هم در این جلسه از سرمایه در گردش به عنوان مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان نام برد و گفت: با قول دولت تسهیلاتی به برخی واحدهای صنعتی قائمشهر پرداخت می شود.

وی قائمشهر را شهرستان برتر ورزشی کشور توصیف کرد و گفت: با وجود برخوداری از ظرفیت مدال آوری، ورزشکاران این شهرستان از امکانات و زیر ساخت های لازم برخودار نیستند.

 

بهره برداری بیمارستان منطقه ای قلب باز قائمشهر

10

با حضور دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیمارستان منطقه ای قلب باز قائمشهر، که معین استان های شمالی کشور است، به بهره برداری رسید.

در این مراسم رئیس سازمان تامین اجتماعی و سایر مسئولان استان و شهرستان حضور داشتند.

 

آخوندی طرح نیمه تمام را افتتاح نکرد!

9

وزیر راه و شهرسازی پروژه الغدیر را به دلیل ناتمام بودن افتتاح نکرد!

شهرداری و شورای اسلامی قائمشهر علی رغم ناتمام بودن این پروژه اصرار به افتتاح آن داشتند اما با مخالفت مهدی محمدی، فرماندار، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرد حاضر به افتتاح این پروژه نیمه تمام نیست!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز