انتقاد استاندار لرستان از عدم تامل کارکنان دولت با بخش خصوصی

کارمندان دولت در لرستان سد راه حضور بخش خصوصی هستند

۱۳۹۴/۰۷/۲۴ - ۱۱:۰۰:۳۱
کد خبر: ۳۳۰۱۹۸
کارمندان دولت در لرستان سد راه حضور بخش خصوصی هستند
استاندار لرستان گفت: برای حضور موفق بخش خصوصی سه موضوع فرهنگ‌سازی مناسب در افکار عمومی، پذیرش سیاسیون، مدیران و همچنین پذیرش کارمندان دولت از بخش خصوصی لازم است.

به گزارش  خبرگزاری برنا  از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند  در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان لرستان اظهار داشت: دلیل اینکه لرستان با وجود این همه ظرفیت هنوز هم پس از 36 سال انقلاب توسعه‌نیافته این است که بخش خصوصی قوی در استان وجود ندارد.

وی گفت: ما از دو سال پیش تاکنون فریاد می‌زنیم که بخش خصوصی باید جایگزین دولت در استان لرستان شود، چرا که دولت هر چه قدر هم که ثروت داشته باشد، نمی‌تواند به تنهایی باعث توسعه شود.

بازوند خاطرنشان کرد: برای حضور موفق بخش خصوصی سه موضوع فرهنگ‌سازی مناسب در افکار عمومی، پذیرش سیاسیون، مدیران و همچنین پذیرش کارمندان دولت از بخش خصوصی لازم است که دو مقوله اول مشکل خاصی در استان وجود ندارد، اما متاسفانه مشکل اصلی این است که کارمندان دولت سد راه حضور بخش خصوصی هستند.

وی اضافه کرد: یقینا یک سری هزینه اجتماعی وجود دارد که دولت نمی‌تواند، آنها را بپردازد و این هزینه‌ها باید توسط بخش خصوصی پرداخت شود که هزینه در مسائل ورزشی نمونه بارز آن است که می‌بینیم شرکت فولاد مبارکه اصفهان سالانه میلیاردها تومان در این زمینه هزینه می‌کند.

استاندار اظهار داشت: هنوز یک سری موانع بر سر راه بخش خصوصی برای حضور در استان وجود دارد که این موانع سخت‌افزاری نیست، بلکه موانعی زیرساختی و ذهنی است که باید آنها را برطرف کنیم.

وی یادآور شد: اگر بخش خصوصی در لرستان حضور نداشته باشد، نباید انتظار داشته باشیم که فرهنگ کار در جامعه نهادینه شده و بیکاری استان از بین برود.

بازوند گفت: از بخش خصوصی نیز انتظار داریم، گرفتار مسائل سیاسی و حاشیه‌ای نشود و امیدواریم چنان که دولت از بخش خصوصی حمایت می‌کند، آن‌ها نیز فعال‌تر حرکت کنند.

وی به فضای ایجاد شده پساتحریم اشاره کرد و افزود: در این شرایط که سرمایه‌گذاران وارد کشور می‌شوند، ما نیز باید در استان لرستان از این فرصت مناسب برای توسعه استان استفاده کنیم و شرایطی به وجود آوریم که سرمایه‌گذاران برای حضور در استان ترغیب شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز