امام جمعه ایلام:

امنیت پایدار کشور مرهون مجاهدت سردارانی امثال شهید همدانی است

۱۳۹۴/۰۷/۲۴ - ۱۲:۴۳:۴۶
کد خبر: ۳۳۰۲۴۲
امنیت پایدار کشور مرهون مجاهدت سردارانی امثال شهید همدانی است
حجت الاسلام لطفی گفت: امنیت پایدار و مثال زدنی کشور مرهون مجاهدت و فداکاری امثال سردار سرافراز و قهرمان ملی حاج حسین همدانی است .

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام ؛  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام حضرت حجت الاسلام و المسلمین لطفی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشتند :امنیت پایدار و مثال زدنی کشور عزیز ایران مرهون مجاهدت و فداکاری امثال سردار سرافراز و قهرمان ملی و فاتح سنگرهای دفاع مقدس حاج حسین همدانی است . این شهید بزرگوار هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور عزیز به شهادت رسید تا ناامنی توسط  دشمنان انقلاب و ملت به ایران اسلامی نرسد – مسلما سردار شهید سر لشکر همدانی حجت بر سیاسیون و برخی از خواص بی بصیرت که در فضای امن کشور علیه نظام و انقلاب با دشمنان زیر یک خیمه و در نقشه راهبردی آنها در مسیر سقوط و براندازی نظام اسلامی که میراث گرانقدر امام و حاصل جهاد و فداکارای شهیدانی هم مانند سردار همدانی است هم صدا می شوند .

حجت الاسلام لطفی گفت: لذا سردار همدانی و هزاران شهید ارتشی و سپاهی و بسیجی بزرگترین حجت و زندگی پر از مجاهدت و فداکاری آیینه عبرت برای جامعه اسلامی خصوصا خواص و تشکلهای سیاسی است . در فتنه ۸۸ و شروع اغتشاشات و آشوبهای ضد انقلاب با مدیریت سران فتنه و امنیت پایتخت به این مالک اشتر زمان و قهرمان میدانهای دفاع از انقلاب و نظام سپرده شد.اگر مدیریت بسیار خوب این عزیز نبود قطعا تهران در فتنه ۸۸ بعنوان ناامن ترین پایتخت های کشور جهان معرفی می شد حالا باید عملکرد مدعیان خط امام با عملکرد شهید همدانی مقایسه کنیم خواهیم فهمید چه کسانی در خط امام و رهبری هستند و چه کسانی بعد از ارتحال امام بزرگترین خیانت را در حق امام و امت  مرتکب شدند .ایشان دلی پر از درد نسبت به سران فتنه و حامیان فتنه ۸۸ داشت می گفت : رییس جمهوری سوریه از برخی از سیاسیون و خواص کشورما ولایت پذیر است.

وی تجلیل بسیار باشکوه ملت از پیکر این شهید در تهران به ویژه در زادگاهش همدان حاکی از اخلاص و تعهد او و ارج نهادن به ۳۶ سال مجاهدت و ایثارگری و فداکاری این شهید عزیز است . امثال سردار همدانی هزاران کیلومتر دور از مرزهای کشور غریبانه شهید شدند اما درداخل هم سوء استفاده های مالی و بروز و ظهور باندهای فاسد اقتصادی آن هم در اوضاع بسیار بد اقتصادی کشور مایه تاسف است.                                       

لطفی در ادامه، آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر –فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهمترین و کار آموزترین برنامه فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و دینی برای سالم سازی جامعه و جلوگیری از ناهنجاریهای اجتماعی و سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن می باشد  البته تحقق این فریضه الهی  مبتنی بر اراده همه مردم به ویژه کارگزاران نظام اسلامی است .همه باید امر به معروف و نهی از منکر بکنند . در نظام جمهوری اسلامی امر به معروف و نهی از منکر  هم مسئولیت  شرعی و هم مسئولیت انقلابی و سیاسی همه است . رسول اکرم فرمود : همانا خداوند عز و جل مومن ناتوان بی دین را دشمن می دارد .عرض شد یا رسول الله  مومن ناتوان بی دین چه کسی است؟ فرمود کسی که نهی از منکر نمی کند .

۲۴ مهر روز پیوند اولیاء و مربیان: هم اولیاء نسبت به دانش آموزان مسئولیت سنگینی دارند تعلیم و تربیت صحیح یکی از اساسی ترین برنامه های پیامبران الهی به ویژه رسول اعظم (ص) است .اصولا علت غایی بعثت خاتم تعلیم و تربیت و تهذیب نفوس در جامعه بشری است .اگر جوامع بشری نظام آموزشی و اداری در مراکز علمی –دبیرستان ها و دانشگاهها  بر اساس آموزه ها و تعالیم مکتب اسلام و مکتب اهل بیت برنامه ریزی می شد قطعا جامعه امروز بشریت دچار چالشها و ناهنجاریهای بزرگ و خطرساز نمی شد .بشر در دنیای امروز که دچار بحران های فرهنگی –سیاسی  و اجتماعی است و برق آسا سوی دره سقوط در حرکت است به خاطر فاصله گرفتن از تعالیم حیات بخش اسلام و معارف اهل بیت است . بحمد ا.. نظام آموزشی  کشور پس از انقلاب با الهام گیری اسلام ناب تحولات عمیقی در حوزه های فرهنگی و تربیتی ایجاد کرده است .

امام جمعه ابلام در پایان تاکید کرد:  ستاد های مردمی اربعین حسینی- انتصاب مسئول و یا اعضای آن  ربطی به حقیر ندارد ستاد مرکز بازسازی عتبات عالیات که مسئولیت مربوط به آثار دکتر پولارد در تهران و در مراکز استانها یک نفر را بعنوان رئیس ستاد عتبات و عالیات با حکم ایشان  انتخاب می شود و ستاد اربعین حسینی نیز مسئولیتش با ستاد بازسازی عتبات عالیات مرکز است . مسئولین استان من جمله امام جمعه هیچ دخالتی در نصب یا انتخاب آن  را ندارد  انشاء.. افراد در جامعه با رعایت تقوا هر حرفی را نزنند و اتهام زنی خلاف شرع است .

 

نظر شما