امام جمعه موقت یزد:

اجرای فریضه امر به معروف فتنه دشمنان دین را از بین می‌برد

۱۳۹۴/۰۷/۲۴ - ۱۴:۴۱:۴۹
کد خبر: ۳۳۰۲۷۸
اجرای فریضه امر به معروف فتنه دشمنان دین را از بین می‌برد
امام جمعه موقت یزد با اشاره به ضرورت آگاه سازی جامعه در مورد جریان‌های بین المللی گفت: اجرای فریضه امر به معروف فتنه دشمنان دین را از بین می‌برد.

به گزارش خبرگزاری برنااز یزد، آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر، از جمله مهم‌ترین وظیفه مسئولان نظام است، اظهار داشت: دست اندرکاران نظام اسلامی، اجرای فریضه امر به معروف، نهی از منکر،  حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را بیش از پیش جدی بگیرند.

امام جمعه موقت یزدماه محرم را فرصتی مناسب برای رسیدن به کمال انسانی دانست و بیان کرد: امام حسین (ع) بزرگ‌ترین آمر به معروف،  ناهی از منکر و ملاک مدیریتی برای مسئولان نظام اسلامی  در جهان اسلام است.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به وجود مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی تصریح کرد: بسیاری از جریان‌های موجود در سطح بین المللی با نظام مقدس انقلاب اسلامی ایران در ارتباط و آگاه سازی جامعه نسبت به ابعاد مختلف آن‌ها ضروری است.

مدرسی با اشاره به ضرورت ایجاد وحدت و همبستگی در برابر دشمنان نظام، ادامه داد: آگاه ساختن اقشار مختلف جامعه از مسائل پیش آمده جهانی، توطئه‌های شوم دشمنان علیه نظام اسلامی ایران را از بین می‌برد.

وی حادثه منا را نشانه‌ای کوچک از جنایات بیشمار فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آل سعود دانست و عنوان کرد: رژیم تکفیری آل سعود با سوء مدیریت خود در فاجعه منا، بی‌کفایتی خود را در مدیریت مناسک حج به جهان اسلام نشان داد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه آگاه سازی جامعه از مسائل موجود در جوامع بین المللی نقش مهمی در پایداری و حفظ نظام اسلامی ایفا می‌کند، اظهار داشت: برخورد غرب در برابر قدرت‌های نظامی و موشکی ایران اسلامی از دیگر مسائل حائز اهمیتی است، که باید اقشار مختلف جامعه را در مورد آن آگاه کرد.

وی انتظار دوستی مستکبران به ویژه آمریکا با ایران را، نشانه عدم شناخت و آگاهی کامل از روحیات استکبار دانست و عنوان کرد: مسئله برجام با موضوع فعالیت و پیشرفت‌های موشکی ایران، متفاوت است و نظام جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان از فعالیت خود در راستای تقویت و ارتقای فنون نظامی و موشکی، دست بر نخواهد داشت.

امام جمعه موقت یزد خطاب به مسئولان نظام گفت: مبادا راه غلط روسیه در برابر آمریکا را که امام خمینی (ره) فرمود، روسیه فریب آمریکا را خورده است، تکرار کنند زیرا آمریکا هیچ وقت قصد دوستی با نظام جمهوری اسلامی ایران را نداشته و ندارد.

وی در مورد مسئله برجام افزود: وظایف شورای نگهبان در مورد مصوبات مجلس شورای اسلامی، فقط تطبیق مصوبات با اصل قانون اساسی و شرع مقدس اسلام است.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه مصوبات شورای عالی امینت ملی، زمانی رسمیت دارند که به تأئید مقام معظم رهبری رسیده باشد، گفت:  قانون اساسی مصوبات شورای عالی امنیت ملی را از تمام قوانین نظام مقدم‌تر می‌داند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز