فرمانده انتظامی استان لرستان خبر داد

تلاش نیروی انتظامی لرستان برای برقراری نظم وبرگزاری پر شور عزاداری محرم در لرستان

۱۳۹۴/۰۷/۲۵ - ۱۵:۴۹:۳۹
کد خبر: ۳۳۰۶۵۴
تلاش نیروی انتظامی لرستان برای  برقراری نظم وبرگزاری پر شور عزاداری  محرم در لرستان
فرمانده انتظامی استان لرستان از تلاش نیروی انتظامی لرستان برای برقراری نظم وبرگزاری پر شور عزاداری محرم در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، فرمانده نیروی انتظامی لرستان با اشاره به برنامه‌های نیروی انتظامی برای افزایش نظم در برگزاری برنامه‌های ماه محرم گفت: برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام شده تا هیئت‌های عزاداری با نظم ویژه‌ای برگزار شده و مراسم‌ها و برنامه‌های مختلف به صورت مثبت برگزار شود.

 محمد قنبری، فرمانده نیروی انتظامی لرستان، امروز، 25 مهر، در همایش عاشوراییان ویژه مسوولان هیأت های مذهبی و مداحان شهرستان خرم‌آباد که در سالن اجتماعات بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد، با بیان این‌که همکاری هیأت های مذهبی با نیروی انتظامی باعث ایجاد نظم در مراسمات شده است، گفت: در احادیث ائمه معصوم (ع) تأکید زیادی بر زنده نگه‌داشتن واقعه عاشورا شده است.

قنبری با اشاره به این‌که در سوره ابراهیم خداوند به حضرت موسی(ع) دستور می‌دهد که ایام‌الله را به مردم تذکر بدهد، اضافه کرد: واقعه عاشورا و بقای اسلام با حزن امام حسین(ع) و یارانش یکی از ایام‌الله است.

وی با بیان این‌که حادثه عظیم عاشورا یکی از حوادث پرهزینه برای بشریت بوده است، افزود: آشنا شدن مردم با راه و رسم ائمه دین و یکپارچگی ارادتمندان به امام حسین(ع) از علل برپایی عزاداری برای امام حسین(ع) است.

فرمانده نیروی انتظامی لرستان با اشاره به این‌که نظام ما به‌ دنبال حکومتی کردن و دولتی کردن هیأت‌های نیست، ادامه داد: در سایه نظم و قانون است که امکان اجرای برنامه‌ها وجود دارد، کما اینکه سعادت و مهرورزی از دیگر آثار رعایت نظم و قانون است.

وی با بیان این‌که گاهی در مراسمات عزاداری، نقاشی‌هایی منتسب به معصومین(ع) حمل می‌شود، گفت: این عمل خلاف شرع است و نیروی انتظامی از حمل این‌گونه پارچه‌ها جلوگیری می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی لرستان با بیان این‌که مراسم عزاداری لرستان بُرد کشوری و بین‌المللی دارد، عنوان کرد: باید از حرکات غیر متعارف پرهیز کرد و مردم از هر گونه مصاحبه با رسانه‌های غیر آشنا خودداری کنند، کما اینکه نیروی انتظامی در هر هیأت یک رابط دارد و امسال جهت برپایی بیشتر نظم در هیأت ها از پلیس‌های افتخاری هر محله جهت برپایی نظم در هیأت آن محله استفاده خواهد کرد.

وی بیان داشت: نیروی انتظامی در زمینه برقراری نظم برنامه‌های عزاداری ماه محرم همه تلاش خود را به کار می‌گیرد اما دسته‌های عزاداری و مسوولان هیأت‌ها نیز باید در این راه به نیروهای انتظامی کمک کرده و نهایت همکاری را با آنها داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز