برخورد پلیس ایلام با قمه زنی در ایام محرم

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۰۸:۱۰:۴۴
کد خبر: ۳۳۱۵۳۵
برخورد پلیس ایلام با قمه زنی در ایام محرم
فرمانده انتظامی استان ایلام گفت:اعمال خرافی مانند قمه زنی خلاف شرع و قانون است و پلیس با اینگونه جرایم برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه پیام تاسوعا و عاشورای امام حسین(ع) عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است گفت:اعمال خرافی مانند قمه زنی خلاف شرع و قانون است و پلیس با اینگونه جرایم برخورد خواهد کرد.

سردار "علی دولتی" در جمع کارکنان انتظامی استان اظهار داشت:عزاداری برای اباعبدا.. الحسین (ع) احیاء خط خون و شهادت و رساندن صدای مظلومیت به جهانیان است.

وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) نماد کفر ستیزی است گفت:مردم درس آزادگی و شجاعت را به همه آزادگان جهان می آموزد و امروز نیروی انتظامی به عنوان پرچمدار دفاع از ارزش های اسلامی پاسدار قیام امام حسین(ع) در جامعه است.

فرمانده انتظامی استان ایلام با تاکید بر حفظ حراست عزاداری های ماه محرم تصریح کرد:نیروی انتظامی اجازه نخواهد داد افرادی با هنجار شکنی،ارزش های اسلامی را زیر پا بگذارد.

وی حجاب و پوشش اسلامی را نقطه عطف قیام امام حسین(ع) خواند و گفت:در جامعه ای که برای اباعبدا...الحسین(ع) عزاداری انجام می شود رعایت نکردن حجاب و پوشش اسلام که مهمترین خواسته و هدف قیام ایشان بود مناسب نیست.

سردار دولتی، برگزاری مراسم های عزاداری در سطح استان ایلام را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و از مردم و مسئولان هیئت های مذهبی خواست تا از ورود برخی بدعت ها که اصل و ماهیت این عزاداری ها را لکه دار می کند جلوگیری کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر برخورد قانونی با قمه زنی در سطح استان گفت: این عمل برخلاف شرح و قانون است پلیس با افرادی که به این عمل اقدام می کنند برخورد خواهد کرد.

وی در عین حال گفت: از ابتدای ماه محرم تا امروز هیچ گونه موردی از قمه زنی در سطح استان گزارش نشده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام در ادامه به برخورد شجاعانه حاجی ایلامی با مأموران وهابی عربستان در مکه اشاره کرد و گفت: این فرد به واقع فرضیه امر به معروف و نهی از منکر را در جایی که وهابیت ملعون بدترین جنایت ها را مرتکب می شوند به منصه ظهور رساند.

نظر شما