نائب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

ضرورت تاسیس دانشگاه آینده پژوهی در کشور

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۱۰:۱۶:۲۵
کد خبر: ۳۳۱۶۳۵
ضرورت تاسیس دانشگاه آینده پژوهی در کشور
ابوترابی فرد در همایش آینده پژوهی: در راستای توسعه کشور و با توجه به اهمیت موضوع آینده ‌نگری و برنامه‌ریزی، تاسیس دانشگاه آینده پژوهی یک نیاز اساسی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد نائب رییس مجلس شورای اسلامی  در همایش آینده پژوهی که در تالار اجتماعات ساختمان آینده پژوهی دانشگاه آمام خمینی( ره) قزوین برگزار شد بیان داشت: توحید قله آینده نگری و آینده سازی است و روح دین با آینده نگری و آینده پژوهی گره خورده است.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین علما و چهره های فرهیخته بیشماری دارد افزود: پیشنهاد می شود تا در قزوین کتابخانه ای از کتب علمای قزوین و در همه رشته ها داشته باشیم تا آینده را با الهام از گذشته بشناسیم چون در گذشته تکرار شده و تکرار مویدی بر انجام کار است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به میراث فرهنگی قزوین و تاکید بر احیاء و حفظ این تاریخ و میراث افزود:حوزه دیگر در آینده، میراث کهن فرهنگی و ماندگار این شهر است که باید زنده بماند، احیای معماری گذشته چون معماری مسجد عتیق  جامع، کاروانسراها، حوزه های مختلف شهر چون آب انبارها همه باید احیا و محافظت شود تا قزوین با این معماری  کهن شناخته شود.

وی حفظ و احیا باغستانها و حوزه محیط زیست قزوین را به عنوان یک نماد مطرح کرده و بیان داشت: قزوین از یک اصالت کشاورزی برخوردار است زیرا بهترین خاک و موقعیت را ما در قزوین داریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه قدم هایی که در دنیای کنونی برداشته می شود در جهت تخریب آینده، تخریب منابع آبی و خاکی است و بسیاری از ذخائر آب عظیم خود را هدر داده ایم و در مسیر غارت خاک هستیم.

وی ادامه داد: مسیر پیش روی ما برای آینده تبدیل خاک حاصلخیز به کویر است که با آینده نگری باید این مسیر عوض شود و در مسیر ساختن قزوینی بهتر از گذشته قدم برداریم.

در این همایش یکروزه اساتید و صاحب نظران مقالات خود را در بخش های مختلف و در زمینه اولویت ها و راهبرد های توسعه پایدار فرهنگی در استان قزوین از منظر مقام معظم رهبری، ارائه شاخص های فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر سند آمایش استان قزوین، ارایه طرح جامع فرهنگی استان قزوین (اولویت ها، راهبردها و اقدامات)، پیش بینی نقش دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در گسترش فرهنگ تجارت خارجی و توسعه صادرات استان قزوین در دوره پسا تحریم، جایگاه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی در توسعه و پیشرفت، امکان سنجی توسعه صنعت گردشگری در ناحیه قزوین با استفاده از مدل راهبردی SWOT، بررسی عوامل و روند های موثر بر انتخاب الگوی برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی شهر قزوین (رویکرد آینده پژوهی فرهنگی و اجتماعی)، تحولات اجتماعی و الگوی تعامل روستا و شهر در آینده(مورد مطالعه: الگوی تعامل روستا و شهر در استان قزوین)، مبانی فرهنگی توسعه سرمایه اجتماعی در زندگی شهری پایدار، تدوین و اولویت بندی شاخصهای فرهنگی شهر قزوین و اولویت ها و مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر قزوین ارائه کردند.

2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز