رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان:

گردشگری از اولویت های کشور در پساتحریم است/اولین اولویت حوزه گردشگری استان پرداختن به کویر لوت بود

۱۳۹۴/۰۷/۳۰ - ۱۴:۳۱:۲۴
کد خبر: ۳۳۲۴۹۲
گردشگری از اولویت های کشور در پساتحریم است/اولین اولویت حوزه گردشگری استان پرداختن به کویر لوت بود
شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان کرمان صبح امروز با حضور، استاندار کرمان، جلالپور رئیس اتاق ایران و کرمان، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان، معاونین استانداری کرمان و جمعی از مسئولان استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان در این شورا گفت: یکی از اولویت های کشور در دوره پساتحریم، گردشگری است که در برنامه ششم توسعه نیز به افزایش پنج برابری حضور گردشگران خارجی در ایران تاکید شده است.

مهدی سیاوشی با اشاره توسعه گردشگری در کرمان عنوان کرد: باید زیرساخت های لازم در استان برای توسعه گردشگری فراهم شود و افزایش گردشگر در ایران و استان به ایجاد شغل و توزیع درآمد در جامعه منجر خواهد شد.

وی بیان کرد: اولین اولویت حوزه گردشگری استان پرداختن به کویر لوت بود که در این رابطه سه مسیر توسط دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی استان برای حضور گردشگران در آنها شناسایی و اعلام شد و در اختیار آژانس‌های گردشگری قرار گرفت.

شیاوشی به بازسازی کمپ کویری شهداد به عنوان اقدام دیگر کمیسیون گردشگری اشاره کرد و گفت: این کمپ بزودی بازگشایی می شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان، نبود هتل در استان را یکی از مشکلات بخش گردشگری عنوان و تصریح کرد: اقداماتی برای بوم گردی و استفاده گردشگران از بافت قدیم شهر انجام شده است.

وی بیان کرد: در زمینه راه اندازی انجمن اکوتوریسم نیز جلساتی با حضور فعالان این حوزه در استان و کشور برگزار شده که مقدمات کار برای راه اندازی این انجمن در حال انجام است.

سیاوشی با بیان اینکه کمیسیون گردشگری اتاق کرمان در نمایشگاه گردشگری حلال ابوظبی با حضور نمایندگانی از چهار هزار آژانس گردشگری دنیا شرکت کرد افزود: در این نمایشگاه آثار باستانی و مزیت های استان در قالب فیلم و بروشور عرضه شده که می تواند در ارتقای سطح گردشگری استان موثر باشد.

وی پیشنهاد تدریس گردشگری به عنوان یک واحد در مدارس را مطرح کرد و خواستار برگزاری نشستی با حضور فرمانداران و بخشداران استان برای انجام اقدامات لازم برای رونق و توسعه گردشگری شد.

وی خواهان این شد که مدیریت استان چشم انداز گردشگری استان در سال 1404 را مشخص و جایگاه استان را در این حوزه با اعداد و ارقام تعیین کند تا کارهای کارشناسی و هدف گذاری های لازم انجام شود.

رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان به زمان بر بودن دریافت 16 مجوز برای راه اندازی مجتمع های بین راهی در استان اشاره کرد و گفت: اخذ این مجوزها یک سال زمان نیاز دارد که بخش خصوصی خواستار تصمیمی برای کاهش بروکراسی اداری در این زمینه است و پیشنهاد تشکیل پنجره واحد متشکل از نمایندگان تام الاختیار دستگاههای مربوطه را مطرح کرده است.

وی ادامه داد: همچنین بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری خواستار مشخص شدن دستگاه متولی صدور مجوز برای فعالیت واحدهای گردشگری هستند تا مشکلات بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین اتاق اصناف در این رابطه برطرف شود.

نظر شما