شهردار کرج:

نهضت عاشورا فراموش شدنی نیست

۱۳۹۴/۰۸/۰۲ - ۰۸:۴۶:۳۴
کد خبر: ۳۳۲۶۸۱
نهضت عاشورا فراموش شدنی نیست
افقی که سیدالشهدا(ع) و یاران با وفایش پیش روی ما ترسیم کردند نقشه راهی برای سعادت بشریت در تمام قرون و اعصار است و باید با درک صحیح این نهضت جاودان به سوی سعادت گام برداریم.

 

   شهردار کرج در خصوص اهمیت واقعه عاشورا، عنوان کرد: پیام قیام اباعبدالله(ع) آزادگی، حرّیت، عزت نفس و کرامت انسانی است؛ قیام عاشورا و فرهنگ عاشورایی در ایجاد نهضت ها و حرکت های بنیادین اسلامی نقش تعیین کننده ‌ای داشته و دارد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، علی ترکاشوند با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، واقعه کربلا را ماندگارترین و موثرترین حادثه تاریخی بعد از ظهور اسلام ذکر کرد و با اشاره به درس های بزرگی که نهضت عاشورا برای همگان دارد، اظهار داشت: تاثیرپذیری هر فرد از این نهضت در جنبه ها و عرصه های اخلاقی، فردی، اجتماعی و سیاسی می تواند با اتکا به اصل عاشورا به بهترین شکل ظهور و بروز پیدا کند.

این مسئول افزود: قیام عاشورا و فرهنگ عاشورایی در ایجاد نهضت ها و حرکت های بنیادین اسلامی نقش تعیین کننده ‌ای داشته است، به گونه ای که بعد از گذشت سالیان متمادی، این واقعه همچنان به عنوان مهمترین حادثه مذهبی، اسلامی پا برجاست.

وی، قیام عاشورا را پیامی برای تمامی اعصار دانست و گفت: افقی که سیدالشهدا(ع) و یاران با وفایش پیش روی ما ترسیم کردند نقشه راهی برای سعادت بشریت در تمام قرون و اعصار است و باید با درک صحیح این نهضت جاودان به سوی سعادت گام برداریم.

شهردار کرج با بیان اینکه امام حسین (ع) در دنیا به عنوان تجسم بخش حیات اسلامی شناخته شده است، تصریح کرد: اقتداء به این امام بزرگوار و قرار گرفتن در مسیر آموزه های ایشان در واقع قرار گرفتن در مسیر خدادوستی، کمال،‌ شرافت‌، استقامت‌، ایثار و مردانگی است و بی شک، لحاظ کردن این شاخص ها ، انسان را در راه‌ تجلی‌ قرار می دهد.

ترکاشوند با بیان اینکه فرهنگ عاشورا را باید با ماهیت این نهضت بشناسیم، گفت: ماهیت عاشورایی در واقع هویت و رسالتی است که امام حسین (ع) با قیام خود در برابر دشمنانش برای زنده نگه داشتن اسلام نشان داد؛ باید گفت، شناخت نهضت حسینی از مسایل مهم قیام عاشورا است.

وی با تاکید بر نقش حادثه عاشورا بر دوام دین اسلام اظهار داشت: نهضت عاشورا با نام امام حسین(ع) در سراسر جهان نمود یافته و فراموش شدنی نیست و آنچه‌ در خصوص‌ حادثه تاریخی‌ عاشورا اهمیت‌ دارد، عالمانه‌ فهمیدن‌ آن ‌است‌.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز