دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان:

رشد قابل توجه کشف اقلام متعدد قاچاق در هرمزگان

۱۳۹۴/۰۸/۰۴ - ۰۷:۰۸:۰۳
کد خبر: ۳۳۳۲۱۲
رشد قابل توجه کشف اقلام متعدد قاچاق در هرمزگان
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان گفت: طی شش ماه نخست سال 94 با انجام مبارزه هوشمندانه و هدفمند، شاهد رشد قابل توجهی در کشف اقلام متعدد قاچاق در هرمزگان بودیم به گونه ای که در برخی اقلام این رشد به بیش از دو هزار درصد نیز رسید و بیش از 20 برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عزیزالله کناری در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان به تشریح عملکرد این کمیسیون در شش ماه نخست سال جاری پرداخت و بیان داشت: با توجه به تبعات منفی بسیار بالای قاچاق کالا و ارز برای اقتصاد داخلی کشور و همچنین شرایط و موقعیت استان هرمزگان به عنوان یک استان ساحلی و مرزی با بیش از هزار کیلومتر مرز مشترک آبی با کشورهای ساحل جنوبی دریای عمان و خلیج فارس، کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان با مدنظر قرار دادن تمامی ابعاد این موضوع، شیوه مبارزه را با تاکید بر انجام کار اطلاعاتی و مبارزه هوشمندانه از طریق شناسایی سرباندها و مسیرهای اصلی عبور قاچاق و برخورد با محموله های بزرگ قرار داده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس طی شش ماه نخست سال 94 با انجام مبارزه هوشمندانه و هدفمند، شاهد رشد قابل توجهی در کشف اقلام متعدد قاچاق در هرمزگان بودیم به گونه ای که در برخی اقلام این رشد به بیش از دو هزار درصد نیز رسید و بیش از 20 برابر رشد داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان در ادامه از کاهش قاچاق سوخت در این استان خبر داد و تصریح کرد: اقدامات هوشمندانه موجب کاهش قاچاق بسیاری از اقلام در هرمزگان شده و از جمله قاچاق سوخت را غیراقتصادی کرده است.

کناری افزود: میزان کشفیات قاچاق سوخت طی شش ماه اول سال جاری در هرمزگان به نسبت مدت مشابه سال گذشته 91 درصد کاهش یافته از حدود 19 میلیون لیتر کشفیات سوخت قاچاق در نیمه نخست سال قبل به حدود یک میلیون و 800 هزار لیتر در سال جاری کاهش یافته و آرامش نسبی در سواحل و روستاهای ساحلی آلوده به قاچاق سوخت در هرمزگان حاکم است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان همچنین به آمار کشفیات برخی دیگر از اقلام قاچاق در هرمزگان در شش ماه اول امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: میزان کشفیات سیگار قاچاق از 35 میلیون نخ در شش ماه اول سال گذشته به بیش از 70 میلیون نخ در سال جاری افزایش یافته که عمده این کشفیات مربوط به چند عملیات شناسایی مسیرهای عبور و کشف محموله های کلان است.

وی خاطرنشان کرد: میزان کشفیات البسه قاچاق از 670 هزار ثوب به یک میلیون ثوب، تجهیزات ماهواره ای از 57 هزار دستگاه به 72 هزار دستگاه، گوشی تلفن همراه از صفر دستگاه به 13 هزار دستگاه، کفش از سه هزار جفت به بیش از 68 هزار جفت، لوازم آرایشی از 37 هزار قلم به 183 هزار قلم و مشروبات الکلی نیز از 215 هزار بطری به 256 هزار بطری طی شش اول سال جاری در هرمزگان افزایش یافته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان اضافه کرد: قاچاق دام سبک نیز با صدور مجوز صادرات، حذف شده و روند صادرات عادی آن با تعرفه صفر در حال انجام است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز