نماینده ولی فقیه در استان همدان:

نقش و حضور روحانیون در همایش «میرسیدعلی همدانی» باید پررنگ باشد

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۰۸:۱۸:۰۹
کد خبر: ۳۳۳۹۴۵
نقش و حضور روحانیون در همایش «میرسیدعلی همدانی» باید پررنگ باشد
آیت الله غیاث الدین طه محمدی با بیان اینکه «میرسیدعلی همدانی» روحانی و عارف و فیلسوف بوده است، اظهار داشت: نقش و حضور روحانیون در همایش «میرسیدعلی همدانی» باید پررنگ باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در ستاد برگزاری همایش بین المللی «میرسیدعلی همدانی» با بیان اینکه  «میرسیدعلی همدانی» روحانی و عارف و فیلسوف بوده است، اظهار داشت: نقش و حضور روحانیون در همایش «میرسیدعلی همدانی» باید پررنگ باشد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری همایش بین المللی «میرسیدعلی همدانی» کار برای خدا محسوب می شود، افزود: این همایش برای تجلیل از کسی برگزار می شود که اسلام را نشر داده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بیان داشت: هرآنچه برای برگزاری این کنگره زحمت بکشیم در جهاد علمی و فرهنگی و دینی «میرسیدعلی همدانی» سهیم هستیم.

آیت الله محمدی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری همایش بین المللی «میرسیدعلی همدانی» تلاش برای رضای خدا است، اظهار داشت: باید با همه وجود به میدان بیاییم و حیثیت روحانیت و علم و عارفان کشور و همدان مطرح بوده و باید کوچکترین خدشه ای در مراسم به وجود نیاید.

مسئول کمیته علمی برگزاری همایش «میرسیدعلی همدانی» نیز در این جلسه با بیان اینکه با ۱۵۰ نفر از استادان برای ارائه مقاله به این همایش مکاتبه شد، گفت: ۱۱۶ مقاله به دبیرخانه همایش «میرسیدعلی همدانی» ارسال شده است.

منصور غلامی با اشاره به اینکه هشت مقاله برای ارائه در روز همایش انتخاب شده است، عنوان کرد: ۲۷ مقاله برای چاپ انتخاب شده و ۲۰ مقاله دیگر نیز به صورت چکیده در یک کتاب ۴۰۰ صفحه ای به چاپ خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه سه مقاله نیز توسط مهمانان خارجی در روز همایش ارائه خواهد شد، بیان داشت: از کشور تاجیکستان ۹ نفر در همایش حضور دارند که سه نفر مقاله ارائه کرده اند.

نظر شما