معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین:

توسعه ورزش بانوان در پیشرفت و سلامت جامعه نقش بسزایی دارد

۱۳۹۴/۰۸/۰۷ - ۱۱:۰۴:۰۹
کد خبر: ۳۳۴۳۶۸
توسعه ورزش بانوان در پیشرفت و سلامت جامعه نقش بسزایی دارد
حسن نایبی: زنان با ورزش کردن می توانند خصوصیات رفتاری٬ اخلاقی و شخصیتی مطلوب برای یک زندگی سالم و شاداب را کسب کنند .

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، افسانه حسن نایبی معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان در جمع برخی از نایب رئیسان هیات های ورزشی استان گفت: نگرش کلی زن نسبت به جسم و عملکرد فیزیکی بدنش در نگرش های کلی او تاثیر مستقیم دارد زیرا سلامت جسم و روان او ٬ روابط اجتماعی وی با دیگران را شکل می دهد.

معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان تصریح کرد : تامین بهداشت جسم و روان برای بانوان که در دوره ها و مراحل مختلف زندگی بر مسوولیت خویش مراحلی چون بارداری، زایمان و از همه مهمتر پرورش و تربیت فرزندان را پشت سر می گذارند از اهمیتی والایی بر خوردار است.

وی اظهار داشت: بدون شک مادر سالم و با نشاط بهتر از انجام این مسوولیت برمی آید و خود نیز الگوی عملی و طبیعی سالمتری برای فرزندان خویش خواهد بود و زنان با ورزش کردن می توانند خصوصیات رفتاری٬ اخلاقی و شخصیتی مطلوب برای یک زندگی سالم و شاداب را کسب کنند .

وی افزود: اثر کلی دیگر تمرینهای منظم کمک به رشد و تکامل اجزای مختلف بدن است، تمرینات منظم برای زنان سبب بهبود تنفس٬ سیستم هاضمه  سیستم تخلیه بدن و بهبود ماهیچه ها و قوی تر شدن آنها می شود و ورزش به زنان و دختران اجازه می دهد خود را از عواطف انباشته شده در درون رها سازنند.

وی با اشاره به اینکه در اکثر رشته های ورزشی در استان فعالیت داریم گفت: کسب مدال برنز تکواندوی نونهالان جهان توسط نگار پورجمالی بانوی ارزشمند ورزش استان تنها گوشه ای از توانمندی های بانوان ورزشکار استان در میادین مهم جهانی است و فاطمه اعتدادی یکی از بهترین های فوتسالیست های بانوان ایران و آسیا دیگر افتخارآفرین ورزش بانوان استان نیز هم اکنون درتیم ملی فوتسال بانوان ایران نقش بسزایی در درخشش این تیم ایفا می کند.

وی در خاتمه از نایب رئیسان هیات های ورزشی استان خواست با برنامه ریزی مدون زمینه حضور بانوان ورزشکار رشته های مختلف ورزشی را در اردوی تیمهای ملی فراهم کنند تا ورزش بانوان استان قزوین بتواند جایگاه والایی را در بین استانهای کشور از آن خود کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز