مدیرکل حراست وزارت کشور در کرج:

امکانات دولتی صرف تبلیغات انتخابات نشود

۱۳۹۴/۰۸/۰۸ - ۰۶:۴۱:۴۸
کد خبر: ۳۳۴۵۱۴
امکانات دولتی صرف تبلیغات انتخابات نشود
طهائی گسترش نظارت ها را عامل اصلی در کاهش آسیب ها و جلوگیری عدول از قانون دانست و گفت: باید شرایطی فراهم شود تا بستر تخلف محدود شود، بخشی از آسیب ها کاهش پیدا خواهد کرد.

 

در مراسمی با حضور استاندار البرز،مدیرکل حراست وزارت کشور،رییس حراست کل استان و جمعی از مدیران حراست دستگاه های اجرایی استان، حکم مدیرکل حراست استانداری البرز رسماً به وی اعطا شد و از تلاش های مدیرکل پیشین نیز قدردانی بعمل آمد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج،در این مراسم حکم مدیرکل جدید حراست؛" محمد فیروز رنجبر" توسط استاندار البرز و مشاور وزیر و مدیرکل حراست وزارت کشور به وی اعطاء گردید و از تلاش های " محبوب فروزنده" مدیرکل پیشین حراست استانداری نیز قدردانی بعمل آمد.

حراست چشم و گوش دستگاه است

«حراست چشم و گوش دستگاه است.» این جمله سیدحمیدطهائی در بخشی از این آیین معارفه مدیرکل جدید حراست استانداری بود. وی ضمن تسلیت ایام محرم و آرزوی قبولی عزاداری ها،با قدردانی از تلاش های مدیرکل پیشین حراست استانداری،نقش تشکیلات حراست را در دستگاه ها مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: حراست ها چشم و گوش دستگاه  هستند و افرادی که مسئولیت این واحد را می پذیرند باید افرادی صالح و امین باشند.

وی با تاکید بر اینکه حراست از خود، مقدمه حراست و نگهبانی از دیگران است،افزود: علاوه بر وجهه ظاهری، اعمال و گفتار افراد نیز نمایانگر وجهه بارز شخصیتی است و تطابق در گفتار و رفتار یکی از مولفه های اصلی در سنجش صلاحیت های افراد بشمار می رود.

کار حراست گسترده و فراگیر در تمامی دستگاه های اجرایی است

طهائی قانون مداری، خداباوری و مردم داری را از اصول اساسی و محورهای مهم حراست عنوان کرد.

استاندار البرز با جهانشمول دانستن عملکرد واحدهای حراست،تصریح کرد: حراست استانداری علاوه بر فرمانداری ها، نظارت بر شهرداری ها را نیز در بر می گیرد و از این حیث جایگاه ویژه ای داشته و مسلماً کار در این حوزه به مراتب نیازمند دقت نظرهای ویژه تری است.

طهائی گسترش نظارت ها را عامل اصلی در کاهش آسیب ها و جلوگیری عدول از قانون دانست و گفت: باید شرایطی فراهم شود تا بستر تخلف محدود شود، بخشی از آسیب ها کاهش پیدا خواهد کرد.

افزایش نظارت دستگاه های نظارتی

وی با تأکید بر اینکه افزایش نظارت دستگاه های نظارتی از تعداد پرونده های قضائی خواهد کاست، در این رابطه محورهایی از سخنان رئیس قوه قضائیه در آیین معارفه دادستان کل استان البرز را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: اگر دستگاه های نظارتی خوب عمل کنند تعداد پرونده های قضایی نیز کاهش پیدا خواهد کرد و به موفقیت های خوبی در کاهش جرایم دست خواهیم یافت.

دوربین های نظارتی تخلفات را ثبت می کنند

طهائی همچنین ایجاد بسترهای پایش تصویری را بنوعی پیشگیری بسیاری از ناهنجاری ها قلمداد و بر ضرورت اجرایی شدن آن تاکید کرد.وی با اشاره به بخشی از ابعاد پایش تصویری و آثار آن در جامعه افزود: افزایش دوربین های نظارتی در سطح شهر موجب کاهش سرقت های خرد و کلان خواهد شد و به فراخور آن ارتقا سطح امنیتی را به همراه خواهد داشت.

استاندار البرز همچنین با حساس دانستن جایگاه واحدهای حراستی بعنوان چشم و گوش دستگاه ها گفت:اشراف داشتن به جزییات و سایر اطلاعات در حراست نباید بستری برای لغزش های احتمالی شود.

مراعات حقوق شهروندی، اجرایی شدن فرمان هشت ماده ای امام راحل و منشور اخلاقی نظام اسلامی با توجه به تذکرات و دستور العمل های کارگزاران نظام اسلامی از دیگر تاکیدات استاندار البرز بود.

سیاست کلی حراست «پیشگیری» است

در ابتدای این مراسم نیز محمد ابراهیم شوشتری مشاور وزیر و مدیرکل حراست وزارت کشور به تشریح اهم وظایف حراست پرداخت و اظهار داشت: کارکنان حراست ها در وهله نخست باید بر وظایف اصلی خود آگاه و از آن مطلع باشند.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای سیاست های دولت و "خود حراستی" در گام نخست،تصریح کرد: الگو بودن مسئولان این عرصه بستر ساز برداشتن قدم های مثبتی در جهت کاهش ناهنجاری ها خواهد بود.

شوشتری همچنین با اشاره به دشواری های کار نیروهای حراست، بخشی از سیاست های دولت را در این زمینه مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: سیاست ها در نظارت های حراستی جنبه پیشگیرانه دارد.

وی با تأکید بر اینکه حراست ها باید تعامل مطلوبی با مدیران در دستگاه های اجرایی داشته باشند، گفت: نیروهای حراستی مشاوران خوب و قوی برای مدیران نیز خواهند بود و بنحوی باید بسترها را فراهم کرد تا واحد حراست، مأمن امنی برای طرح دغدغه های پرسنل نیز باشد.

آسیب شناسی محیط ها و راه های مقابله، اطلاع رسانی از اقدامات انجام شده به استاندار و مراتب مافوق از دیگر تأکیدات مشاور وزیر کشور بود.

امکانات دولتی صرف تبلیغات انتخابات نشود

محورهایی از سخنان مدیرکل حراست وزارت کشور به بحث انتخابات و رعایت خط قرمزهای آن اختصاص داشت. شوشتری در این رابطه نگاه های رئیس جمهوری را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: نظر دکتر روحانی بر این است که بهترین انتخابات در کشور برگزار شود.

وی همچنین تصریح کرد: امکانات دولتی نباید در جهت منافع فردی مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است؛در ابتدای این مراسم فروزنده مدیرکل پیشین حراست استانداری البرز بخشی از اقدامات و خدمات خود را گزارش کرد. رنجبر مدیرکل جدید حراست استانداری نیز نیز گزارشی از اهم فعالیت های انجام شده در دوره 12 ماهه تصدی خود در جایگاه سرپرستی اداره کل حراست استانداری را ارائه داد.

شایان ذکر است،در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر از "محبوب فروزنده" مدیرکل پیشین حراست استانداری قدردانی شد و حکم مدیرکل جدید حراست؛" محمد فیروز رنجبر" توسط استاندار البرز و مشاور وزیر و مدیرکل حراست وزارت کشور به وی اعطاء گردید.

در این مراسم مشاوران استاندار و جمعی از مدیران کل استانداری نیز حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز