فرماندار پلدختر:

سیل بیش از ۸۲ میلیارد ریال به شهرستان پلدختر خسارت وارد کرد

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۱۵:۱۱:۳۵
کد خبر: ۳۳۵۰۸۱
سیل بیش از ۸۲ میلیارد ریال به شهرستان پلدختر خسارت وارد کرد
فرماندار پلدختر گفت: سیل 82 میلیارد و 730 میلیون ریال به بخش های مختلف از جمله تاسیسات زیر بنایی ، ابینه ، پل ها ،تاسیسات آب ، برق و تلفن ، راه ، معابر ، باغات ، کشاورزی موتور پمپ های حاشیه رودخانه کشکان ، آب و فاضلاب این شهرستان خسارت وارد کرد

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،نورالدین درمنان  در گفت و گو با خبرنگاربرنا در پلدختر افزود: در پی جاری شدن سیل منازل مسکونی منطقه زیودار از توابع این شهرستان در گل و لای فرو رفت و آب آشامیدنی،برق و تلفن این منطقه قطع شد که در حال حاضر آب آشامیدنی اهالی این روستاها به وسیله تانکر سیار تامین می شود .

وی گفت: در اثر بارندگی های سه روز گذشته ، حدود 30 تا 70 درصد به باغات انجیر سیاه منطقه زیودار خسارت وارد شده و موتور پمپ های باغات این منطقه که در حاشیه رودخانه خروشان کشکان قرار داشته اند ، طعمه این رودخانه شدند .

وی افزود:در اثر بارش های شدید اخیر و جاری شدن سیل،پل ارتباطی روستای سرنجه زیودار به روستای لیت و دیواره ساحلی روستا تخریب و خانه بهداشت و منازل این روستا که در حاشیه سیلاب بودند دچار آبگرفتگی شدند.

فرماندار پلدختر گفت :سیل در منطقه دهستان افرینه خسارت وارد کرد به گونه ای که کانال آبرسانی منطقه و پل های عابر چول هول،تیله و زیودار نیز تخریب شدند .

درمنان از خسارت های وارده در اثر سیلاب به بخش معمولان خبرداد و افزود: در این بخش نیز بارش های اخیر به بخش های مختلف کشاورزی، باغات و خدماتی خساراتی وارد کرده است .

وی تصریح کرد: در اثر بارندگی های اخیر ، برخی از نقاط شهر پلدختر نیز با مشکلاتی از قبیل آبگرفتگی معابرشد و تا کنون طبق آمار داده از طریق هواشناسی شهرستان حدود 95 میلی متر در پلدختر باران باریده است .

وی خاطر نشان کرد: با توجه به توپو گرافی منطقه تنگ علی بیشترین آبگرفتگی در این منطقه رخ داده که شدت بارندگی و جاری شدن سیلاب به مسکن مهر شهر پلدختر خسارت وارد کرد .

درمنان اظهار داشت: با توجه به این که خروجی آب های سطحی استان از طریق رودخانه کشکان و از پلدختر عبور می کند و آب این رودخانه تا حدود زیادی بالا آمده است کلیه دستگاه های متولی و ستاد بحران شهرستان در حال آماده باش صد درصدی هستند .

فرماندار پلدختر گفت: خوشبختانه سیل در این شهرستان خسارات جانی نداشته است و در این راستا تا کنون گزارشی به فرمانداری دریافت نشده و اعضای ستاد بحران شهرستان برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی به صورت آماده باش قرار دارند 

پلدختر-خبرنگار-برنا:احسان مهرابی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز