مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اعلام کرد:

آمادگی جمعیت هلال‌احمر قزوین برای امداد رسانی به افغانستان

۱۳۹۴/۰۸/۱۰ - ۰۹:۲۹:۱۹
کد خبر: ۳۳۵۲۷۳
حمید ره‌انجام: در صورت مساعد بودن شرایط برای اعزام گروه‌های امدادی به این مناطق، گروه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین آمادگی های لازم را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حمید ره‌انجام مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در خصوص زمین لرزه افغانستان و پاکستان و خسارات ناشی از آن گفت: در روزهای گذشته معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین به عنوان یکی از اعضای تیم ارزیاب سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در راستای ارزیابی و تصمیم برای اعزام نیروهای امدادی به مناطق برون مرزی به کشور افغانستان اعزام شدند.

وی با اشاره به حجم تلفات و خسارت‌های وارده در زمین لرزه 7.7 ریشتری در کشور افغانستان افزود: در این کشور همسایه که از لحاظ کمی و کیفیتی شرایط زلزله‌زدگان در امور معیشت، مسکن، پزشکی و بهداشتی با شرایط بدی مواجه است، تیم ارزیاب سازمان امداد و نجات به این مناطق برای ارزیابی شدت، نوع و وسعت حادثه اعزام شده تا در صورت لزوم اعزام تیم های امدادی به این کشور مسلمان انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین بیان کرد: در صورت مساعد بودن شرایط برای اعزام تیم های امدادی به این مناطق جمعیت هلال‌احمر این استان آمادگی های  لازم را دارد.

ره‌انجام با بیان اینکه زمین لرزه افغانستان بیش از صدها کشته برجا گذاشت، ادامه داد: این زمین لرزه خسارت‌های جبران‌ناپذیری نیز در پی داشت که با فرارسیدن فصل سرما و بارندگی خود به تنهایی موجب بروز مشکلات متعددی برای آوارگان و مصدومان این حادثه در بر دارد.

گفتنی است؛ در سال‌های گذشته این زلزله بی‌سابقه بوده و تنها در سال 912 هجری قمری یک زمین لرزه با 39 پس لرزه به وقوع پیوسته که خسارت‌های شدید آن در تاریخ افغانستان ذکر شده است.

در پی این زمین لرزه آثار هنری و بناهای متعلق به دوران اسلامی که بین ایران و افغانستان مشترک بوده نیز صدماتی دیده که لزوم ترمیم و احیای این آثار فرهنگی تاریخی باید مورد توجه مسئولان مربوطه دو کشور قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز