غلامرضا کامیار در خصوص مسایل حقوقی شهرقدس:

مسایل حقوقی شورا و شهرداری در سه بعدقابل پیگیری هستند

۱۳۹۴/۰۸/۱۱ - ۰۹:۱۴:۳۷
کد خبر: ۳۳۵۶۳۹
مسایل حقوقی شورا و شهرداری در سه بعدقابل پیگیری هستند
مشاور حقوقی شورای اسلامی گفت :مسایل حقوقی شورا و شهرداری در سه بعد حقوق شهروندان، حقوق شهر و حقوق شهرداری قابل پیگیری هستند،

به گزارش خبر گزاری برنا در غرب تهران مشاور حقوقی شورای اسلامی شهرقدس  در مورد مسایل حقوقی شورا و شهردار اظهار کرد: مسایل حقوقی شورا و شهرداری در سه بعد حقوق شهروندان، حقوق شهر و حقوق شهرداری قابل پیگیری هستند، گاهی این حقوق روبروی هم قرار می گیرند و گاه یکدیگر را تکمیل می کنند وظیفه ما این است که همه این حقوق را استیفا نماییم.

غلامرضا کامیار افزود: با توجه به اینکه اعضای شورا و شهردار قدس در امور حقوق شهروندی بسیار حساس هستند برنامه ریزی شده که در این خصوص چهار همایش عمومی با عنوان های حقوق شهروندی، عملکرد شوراها از دیدگاه رویه قضایی، حقوق ساختمانی و چالش های آن و حقوق شهرسازی با محوریت طرح جامع و تفصیلی در شهر برگزار شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه شهرقدس از لحاظ علمی قابلیت برگزاری چنین همایش هایی را دارد و با برگزاری چنین همایش هایی می توان پل ارتباطی بین شورا و شهرداری با مردم باشد زیرا مردم بر اساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات حق دارند که از اطلاعات شورا و شهرداری آگاه باشند و شورا و شهرداری نیز با وجود نقد سازنده مردم پیشرفت داشته باشند.

او اظهار داشت: حقوق شهر را نیز شهرداری عهده دار است و بخشی از آن مربوط به مسایل حقوقی است که در دستگاه قضا قابل پیگیری است که شهرداری می تواند بویژه در پرونده های مربوط به املاک خود با مستندسازی مدارک از بوجود آمدن مشکل جلوگیری کند.

کامیار اضافه کرد: این مستند سازی مدارک می توان میراث ماندگاری از اعضای شورا و شهردار برای آیندگان شهر باشد زیرا بایگانی کردن این مدارک در شهری مانند قدس که سند مالکیت شش دانگ وجود ندارد در پیشگیری از مشکلات این چنینی بسیار موثر است.

"شهرداری قدس در پرونده شهرک صنعتی در موضع قدرت است"

وی در خصوص پرونده های مفتوح شهرداری در دستگاه قضا، گفت: پرونده مربوط به استادیوم شهدای شهرقدس یکی از مهمترین پرونده ها بود که خوشبختانه در مراحل خوبی بسر می برد و شهرداری اکنون در موضع قدرت است، پرونده شهرک صنعتی که از اهمیت بالایی برخوردار است نیز در مرحله تجدید نظر است و با توجه به اهمیت زیست محیطی موضوع می توان امیدوار بود که رای به سود شهرداری صادر شود.

نظر شما