استاندار فارس:

فارس در تولید داروهای گیاهی باید روزآمد باشد

۱۳۹۴/۰۸/۱۱ - ۰۹:۵۲:۳۵
کد خبر: ۳۳۵۶۷۳
فارس در تولید داروهای گیاهی باید روزآمد باشد
استاندار فارس گفت: بر اساس آمارهای موجود تولید داروهای گیاهی در سطح دنیا جایگزین داروهای صنعتی می شود و باید تلاش کنیم فارس در این زمینه روزآمد باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا فارس به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، مهندس سید محمد علی افشانی در جلسه بررسی تولید داروهای گیاهی با بیان این که فارس استانی کشاورزی محسوب می شود و خشکسالی های اخیر معیشت مردم را دچار مشکلاتی کرده است اظهار داشت: توسعه کشت و بهره برداری از گیاهان دارویی که میزان مصرف آب آنان حدود یک سوم گیاهان زراعی است شیوه مناسبی برای حفظ و پایداری کشاورزی در استان فارس به شمار می رود.

وی با اشاره به این که ساخت دو کارخانه تولید گیاهان دارویی از دو طریق انجمن داروسازان استان فارس و اعتبارات ملی در استان در حال پیگیری است، ادامه داد: این روند موجب تقویت کشاورزان و جلوگیری از صادرات محصولات خام به خارج از کشور می شود.

استاندار فارس با بیان این که تولید داروهای گیاهی با توجه به وضعیت استان اولویت ویژه ای دارد، تاکید کرد: باید با ایجاد و تقویت شرکت های دانش بنیان، فرآوری گیاهان دارویی را گسترش دهیم تا به جای صادرات مواد اولیه خام، داروهای تولیدی استان به خارج از کشور عرضه شود.

مهندس افشانی تصریح کرد: بخش خصوصی باید در حوزه تولید داروهای گیاهی پیش قدم باشد و ضمانت خرید محصولات تولیدی کشاورزان نیز به وسیله کارخانجات تولید داروهای گیاهی باید صورت گیرد.

نظر شما