دادستان عمومی و انقلاب قزوین خبر داد:

بازجویی از متهمان پرونده بوستان باراجین قزوین در حال انجام است

۱۳۹۴/۰۸/۱۱ - ۱۲:۰۳:۵۱
کد خبر: ۳۳۵۷۹۰
بازجویی از متهمان پرونده بوستان باراجین قزوین در حال انجام است
حجت الاسلام صادقی نیارکی در خصوص پرونده بوستان باراجین: در حال حاضر ادعای شاکیان و بازجویی از متهمان بوستان باراجین در حال انجام است که نتیجه پس از اتقان براساس قوانین و مقررات قانونی و با رعایت موازین شرعی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در کمیسیون جرایم خاص استان قزوین که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، بیان داشت: طی روزهای اخیر در خصوص موضوع یک پرونده شایعاتی منتشر شد که عاری از حقیقت خلاف واقع بود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: دستگاه قضایی در انتشار حوادث و رویدادها هیچ مانعی را نمی بینید ولی نباید در جریان اطلاع رسانی حیثیت افراد، آبروی افراد و منع قانونی و شرعی در انتشار برخی اخبار نباید به بهانه های واهی نادیده گرفته شود.

وی افزود: ما به دنبال حفظ و ارتقای امنیت مردم هستیم و البته در این پرونده ضمن رسیدگی، پلیس به صورت میدانی برخی نکات را برای پیشگیری به مردم داشت که این اقدام پلیس در فضایی آرام و توأم با حفظ آرامش و احساس امنیت مردم و همچنین حضور محسوس و نامحسوس نیروهای انتظامی انجام شد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی عنوان کرد: در نتیجه شاهد بودیم که موضوعی که در روزهای اول مورد شکایت قرار گرفت به سرعت مورد رسیدگی قرار گرفت و خداوند سبحان را شاکریم که جدیت دستگاه قضا و پلیس نتیجه داد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هم ادعای شاکیان و بازجویی از متهمان در حال انجام است که نتیجه پس از اتقان براساس قوانین و مقررات قانونی و با رعایت موازین شرعی اطلاع رسانی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع قتل اظهارداشت: پرونده قتل در دستگاه قضایی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که قتل تأثیراتی در جامعه برای خانواده مقتول دارد و اگر قاتل دستگیر نشود نتیجه آن در ابعاد مختلف جامعه اثرگذار است.

وی توضیح داد: از این رو دستگاه قضایی و پلیس موضوع قتل را با جدیت پیگیری می کنند تا جامعه از امنیت لازم بهره مند بوده و این امنیت ضمن استمرار هر چه بیشتر تقویت شود و البته در امنیت حد توقف و انتهایی وجود ندارد و باید علیرغم دستاوردهای بسیار در حوزه افزایش امنیت بازهم برای این نعمت گرانبها تلاش کنیم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تأکید کرد: از این رو علیرغم اینکه وقوع قتل در استان طی سال های اخیر کاهش یافته و پرونده قتل های کشف نشده نیز طی همین سال ها انگشت شمار بوده، ولی برای همان تعداد محدود نیز کمیته ای مشترک را با حضور اعضای مرتبط با پرونده و دستگاه قضا و پلیس تشکیل می دهیم.

وی یادآورشد: این کمیته باید در ماه حداقل یک تا دو جلسه داشته باشد، همچنین افسر پرونده و بازپرس پرونده نیز در آن کمیته حاضر باشند تا در تعامل و هم افزایی توأم این رسیدگی پیگیری شود.

نظر شما