استاندار لرستان:

باید از فرصت‌سوزی‌های گذشته در لرستان درس بگیریم

۱۳۹۴/۰۸/۱۶ - ۱۶:۰۱:۵۲
کد خبر: ۳۳۷۳۷۵
باید از فرصت‌سوزی‌های گذشته در لرستان  درس بگیریم
رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان، برای چندمین بار راه چاره توسعه این استان را سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عنوان کرد و اظهار داشت: باید از فرصت‌سوزی‌های گذشته درس بگیریم و نگذاریم این فرصت از دست برود.
 
به گزارش خبرگزاری برنا از خرم‌آباد؛ استاندار لرستان که در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: یکی از علل توسعه‌نیافتگی این استان فرصت‌سوزی‌هایی است که در سال‌های گذشته صورت گرفته است.
هوشنگ بازوند ادامه داد: این امر به لرستان ضربه زده است و خیلی از کارهایی که می‌توانست در آن سال‌ها انجام گیرد، به واسطه‌ی فرصت‌سوزی انجام نگرفت.
وی از شرایط پسا تحریم به عنوان فرصت مغتنمی که فرصت‌سوزی‌های گذشته را جبران می‌کند یاد کرد و اذعان داشت: باید از فرصت‌سوزی‌های گذشته درس بگیریم و نگذاریم این فرصت از دست برود.
بازوند بیان داشت: کسانی که فرصت‌سوزی کرده‌اند باید روز قیامت پاسخگوی عملکردشان و مردمی که بیکار شدند، باشند؛ چراکه فرصت‌سوزی آنقدر حساس است که در برابر آن باید پاسخگو بود.
استاندار لرستان همچنین گفت: دولت در چارچوب اصولی که دولت و مجلس تعیین کرده زمینه را برای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران فراهم کرده است که در لرستان باید عملیاتی شود، در غیر این صورت سایر استان‌ها از آن استفاده خواهند کرد.
رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان اذعان کرد: بعضی از زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را نسبت به استان‌های دیگر نداریم که این امر کار ما را سخت کرده است، به همین منظور باید برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی کمیته‌ای متشکل از اتاق بازرگانی خرم‌آباد، نماینده استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، میراث فرهنگی، اقتصاد دارایی، جهاد کشاورزی و... در استان راه‌اندازی شود.
بازوند در ادامه افزود: این کمیته هر ۱۵ روز یک بار تشکیل جلسه خواهد داد و اقدامات و راهکارهای مورد نیاز برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در لرستان بررسی خواهد کرد.
وی، فضای لرستان را مطلوب توصیف کرد و گفت: در این استان همه علاقمندند سرمایه‌گذاری صورت گیرد که این موضوع را باید به فال نیک گرفت و از این فرصت استفاده کرد.
استاندار لرستان یادآور شد: برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باید ارتباط برقرار کنیم که لازمه‌ی برقراری ارتباط، اطلاعات است.
بازوند با اظهار تأسف گفت: مشکلی که در لرستان وجود دارد عدم توانایی در معرفی ظرفیت‌های استان به بخش خصوصی است؛ به طوری‌که ما از میزان منابع نفتی استان هم بی‌اطلاع هستیم.
وی با بیان این‌که مدیران استان به بخش خصوصی اعتماد و اعتقاد پیدا نکرده‌اند، تأکید کرد: راه چاره این استان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

بازوند خطاب به حاضران در جلسه گفت: اگر می‌خواهید با غول بیکاری در لرستان مبارزه کنید، باید زمینه را برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در استان فراهم نمایید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز