مطالبات البرزی ها از رییس مجلس شورای اسلامی

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۱۳:۴۹:۱۷
کد خبر: ۳۳۷۶۶۱
مطالبات البرزی ها از رییس مجلس شورای اسلامی
طهایی با اشاره به اینکه میزان درآمدزایی استان برای کشور هزار و 300 میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: شاخص ورزشی این منطقه علی‌رغم وجود پتانسیل‌های بالایی انسانی، پائین است.

 

استاندار البرز در جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم در خانه ملت و جمعی از مدیران کل ، اصلی ترین دغدغه ها و مطالبات استان را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، سیدحمیدطهائی در جلسه شورای اداری استان که با حضور دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم در مجلس و جمعی، معاونان، مشاوران و جمعی از مدیران کل درسالن شهدای دولت برگزار شد، با ارائه گزارشی از وضعیت استان در بخش سرانه های آموزشی، بهداشتی و درمانی، وضعیت منابع آبی، موقعیت راه ها و گره های ترافیکی خواستار توجه ویژه مجلس به پیگیری دغدغه های این استان تازه تأسیس شد.

طهائی در بدو امر ضمن قدردانی از تلاش ها و توجه مجلس شورای اسلامی به منافع ملی و تصویب برجام، گفت: استان البرز بیش از شش هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، استانی که در سال 90 تأسیس شد.

استاندار البرز تصریح کرد: 6 شهرستان، 18 شهر و 13 بخش در البرز وجود دارد و بر اساس آمار سال 90 جمعیت البرز 2 میلیون و 400 هزار نفر است و دارای رشد متوسط سالیانه 3.4 درصد است.

البرز در رتبه نخست مهاجرت و جمعیت دانش آموزی در کشور

وی با بیان اینکه البرز از لحاظ مهاجرت دارای رتبه نخست کشوری است و این مهاجرپذیری ادامه دارد، تصریح کرد: البرز از نظر تراکم جمعیت دانش‌آموزی در کلاس‌ها دارای رتبه نخست کشوری است.

طهایی با اشاره به اینکه میانگین تراکم جمعیت دانش‌آموزی در کلاس‌های درس 31.6 نفر است، تصریح کرد: رشد جمعیت ابتدایی استان 8.12 درصد و این مهم بیش از رشد جمعیت مقطع متوسطه است.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه بیش از 18 درصد از فضای آموزشی استان البرز فرسوده است، عنوان کرد: علی رغم اینکه سرانه فضای اموزشی کشور 4.9 متر مربع است این مهم در استان البرز 3.43 متر مربع برآورد شده که به طور قطع به سبب جمعیت این منطقه مطلوب نیست.

وی با اشاره به اینکه متوسط تعداد تخت‌های بیمارستانی در کشور به ازای هر هزار نفر 1.7 تخت است در حالی که این آمار در البرز 4 دهم درصد در کشور است، افزود: متاسفانه بخش قابل توجهی از نیاز مردم این منطقه در حوزه درمان و سلامت در استان تهران تامین می‌شود و همین امر مانع از توسعه استان شده است.

تشکیل اتاق فکر ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی در استان

وی با تاکید بر اینکه البرز از نظر تخت‌های سوختگی، دیالیز، اورژانس و سی سی یو نیز دارای مشکلاتی است که باید در راستای رفع آن بر آئیم، گفت: یکی دیگر از مشکلات استان البرز وجود 28 سکونت‌گاه غیررسمی است.

استاندار البرز با اشاره به اینکه وزیر بهداشت اذعان داشته که فکر نمی‌کرده بخش بهداشت و درمان البرز دارای این اندازه محرومیت باشد، بیان کرد: از هزار و 200 قطعه‌ساز خودرو کشور، 300 واحد در البرز وجود دارد و مشکلات مربوط به آن گریبان‌گیر استان البرز شده است.

طرح گزارش انتقال زندان ها از البرز در شورای امنیت ملی

طهایی با اشاره به اینکه در این راستا اتاق فکری تشکیل شده است، اظهار داشت: وجود 4 زندان از دیگر معضلات این استان است که امید است با هماهنگی قوه قضائیه بتوان اقدامات موثری در راستای جابجایی آن‌ها داشته از طرفی در شورای امنیت ملی گزارشی توسط شخص بنده در این‌باره ارائه شده است.

استاندار البرز با بیان اینکه مجموع شبکه تحت پوشش فاضلاب استان البرز 13 درصد و این مهم در سطح کشور 39 درصد است، یادآور شد:بیش از 32 درصد از آب شرب استان تهران توسط دو سد استان البرز " امیرکبیر و سد کرج " تامین می‌شود.

وی افزود: متاسفانه دشت‌های پائینی استان به سبب عدم تغذیه مناسب و برداشت‌های بی رویه در شرایط بحرانی به سر می‌برد که این مهم در سال 92 در البرز به میزان 94 درصد بوده است.

مطالبه البرز بازگشت 180 میلیون مترمکعب از سهم آب سدهاست

وی با بیان اینکه درخواست کرده‌ایم 50 درصد از آب سدهای خارج شده استان به عنوان پساب برای مصرف در بخش صنعت و کشاورزی برگردانده شود، تصریح کرد: این میزان 30 میلیون مترمکعب است که باید به 180 میلیون متر مکعب افزایش پیدا کند.

طهایی با اشاره به اینکه شاخص " UM " در راستای استفاده از آب ملی در کشورهایی نظیر آمریکا 16 درصد است این در حالی است که این آمار برای کشور جمهوری اسلامی ایران 85 درصد گزارش شده است، بیان کرد: البرز در بخش تامین آب شرب با مشکلاتی رو‌به رو است.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته بیش از 155 میلیون تردد از محورهای مواصلاتی استان البرز صورت گرفته است، بیان کرد: جاده اصلی تهران–کرج،محور قزوین و 10 استان از این مسیر  به سمت شمال کشور عبور می کنند، به میزان درصد ترددها اشاره کرد و گفت:  ترددها از محورهای مواصلاتی این استان طی 5 ماهه از 142 میلیون تردد در سال 92 به 155 میلیون تردد در سالجاری شده است. در این راستا نیز خواستار توجه ویژه ای برای گشایش ترددها در محور کرج - تهران  که به معضلی ملی تبدیل شده، هستیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در البرز از سال 91 تا کنون راه‌اندازی 5 واحد تولیدی با سرمایه‌ای بالغ بر 9.8 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: این امر زمینه اشتغال زایی برای بیش از 800 نفر را فراهم کرده است.

ردیف بودجه ای برای راه اندازی استان دیده نشده بود

وی با اشاره به اینکه متاسفانه ردیفی برای راه‌اندازی استان البرز وجود نداشته که این سبب شده در حال حاضر بیش از 80 درصد از دستگاه‌های اجرایی اجاره مکان پرداخت کنند، افزود: باید در بخش بودجه عمرانی استان‌ها به قدمت و نوپا بودن آن‌ها نیز توجه کرد.

طهایی با اشاره به اینکه میزان درآمدزایی استان برای کشور هزار و 300 میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: شاخص ورزشی این منطقه علی‌رغم وجود پتانسیل‌های بالایی انسانی، پائین است.

اجرای دولت الکترونیک تا پایان سال در البرز

وی با بیان اینکه درصدد هستیم دولت الکترونیک تا پایان سال جاری در البرز اجرایی شود، یادآور شد: تاکنون 150 خدمت به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده در حالی که این مهم در سال گذشته 70 خدمت بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز