مدیر کل اداره ورزش و جوانان لرستان:

عمل زشت یک نفر را نباید به حساب مردم فهیم و ورزش دوست لرستان نوشت/ سربلندی لرستان در میزبانی

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۱۶:۱۷:۰۹
کد خبر: ۳۳۷۷۰۹
عمل زشت یک نفر را نباید به حساب مردم فهیم و ورزش دوست لرستان نوشت/ سربلندی لرستان در میزبانی
مدیر کل اداره ورزش و جوانان لرستان :عمل زشت فرد تماشاگر محکوم می‌کنیم، اما نباید آن را به حساب مردم فهیم و ورزش دوست لرستان بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ علی یاور عزیزپور مدیر کل اداره ورزش و جوانان لرستان در رابطه با حواشی اتفاق افتاده در دهمین دور از مسابقات جهانی کوراش ؛ اظهار کرد: برگزاری مسابقات جهانی کوراش در فضایی صورت گرفت که 42 کشور جهان از قاره‌های مختلف به خرم‌آباد آمدند تا بتوانیم ظرفیت میزبانی و پتانسیل خودمان را به مردم کشورمان و سایر دنیا عرضه کنیم.

وی گفت: برگزاری مسابقات جهانی کوراش دستاوردهای خوبی در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی به همراه داشت که اگر کسی بخواهد آن را نادیده بگیرد انصاف را در نظر نداشته است.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان لرستان بیان کرد: در کشور ما به خاطر رعایت مسائل اسلامی نمی‌توانیم همه مسابقات جهانی در رشته‌های مختلف میزبانی کنیم و باید برای اینکه از صحنه ورزش جهانی محو نشویم یک سری امتیازات دیگر را بدهیم و رقابت‌هایی که در کشور قابل برگزاری است را میزبانی کنیم.

عزیزپور تصریح کرد: تا پیش از برگزاری مسابقات جهانی کوراش در خرم‌آباد، کمتر کسی از نحوه برگزاری یک دیدار در رشته کوراش اطلاع داشت اما با برگزاری این مسابقات، هم یک رشته به سطح دانش مردم منطقه اضافه شد و از سوی دیگر این رشته ورزشی به جمع علاقه مندی جامعه ورزشی افزوده خواهد شد در آینده استقبال از آن نیز گسترش خواهد یافت.

وی افزود: انتخاب لرستان به عنوان میزبان مسابقات جهانی کوراش یک اتفاق مبارک بود تا دستگاه های اجرایی و مدیران دولتی استان به این شکل وارد عرصه ورزش شوند و زمان، وقت و هزینه‌ای را متقبل شوند که دنیا متوجه شود، اینجا چه فضا و بستری را در اختیار داریم.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان لرستان در خصوص نحوه حضور رسانه‌های محلی در بحث پوشش مسابقات جهانی کوراش گفت: در جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ابتدا عنوان شد که فدراسیون جهانی کوراش اجازه صدور 5 کارت خبرنگاری را برای رسانه‌های استان داده است و علی رغم میل باطنی بنده، کمیته اطلاع رسانی نیز این بحث را تصویب کرد و مقرر شد که 5 خبرنگار که تخصصی تر مسائل ورزشی را پیگیری می کنند انتخاب شوند و مسابقات را پوشش دهند.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان لرستان اظهار کرد: ابتدا تعداد خبرنگاران 5 نفر بودند اما هرچه به برگزاری مسابقات نزدیک تر میشدیم تعداد خبرنگاران را افزایش دادیم و مدارک آن‌ها را نیز دریافت کردیم تا این که در شب قبل از برگزاری مسابقات، از سوی استاندار محترم استان ورود کلیه خبرنگاران آزاد شد و مشکلی برای ورود آن‌ها را نداشتیم و فضایی نیز در حاشیه تاتامی‌ها مد نظر قرار قرار گرفت و اینترنت آن برای دوستان رسانه‌ای مهیا شد تا مشکلی برای پوشش مسابقات نداشته باشند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از رسانه هایی که مسابقات را پوشش کامل دادند؛ بیان کرد: ما هیچ محدودیتی برای حضور خبرنگاران نداشتیم و اگر رسانه‌ای نسبت به پوشش مسابقات جهانی کوراش کوتاهی کرده مشکل آن به اداره ورزش و جوانان لرستان بر نمی‌گردد.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان لرستان در پاسخ به اتفاق روز پایانی مسابقات که برای یکی از بازیکنان خارجی به وجود آمد تصریح کرد: پیش از آغاز مسابقات جهانی کوراش در خرم آباد تمهیدات لازم برای امنیت برگزاری مسابقات با مشاکت دستگاه‌های مسئول انجام شد و نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و یگان ویژه خیلی خوب با ما همکاری کردند و امنیت مسابقات کامل تأمین شد اما در لحظات آخر یک نفر که احساس میشده قصد شادی با برادرش را دارد و میخواهد او را در آغوش بگیرد وارد تاتامی شد و بعد از بر زمین زدن برداردش، احساسات بر او غلبه می‌کند و حریف او را نیز بر زمین زد و به این شکل خوشحالی خود را از برد برادرش جشن می‌گیرد.

عزیزپور گفت: ما این عمل فرد تماشاگر را نه تنها تایید نمی‌کنیم بلکه محکوم می‌کنیم، اما نباید آن را به حساب مردم فهیم و ورزش دوست لرستان بگذاریم چون خیلی خوب تیم‌های خارجی شرکت کننده در مسابقات جهانی کوراش و بازیکنان تیم ملی و داوران خارجی و عوامل برگزار کننده خارجی و داخلی را نیز تشویق کردند که کمتر جایی از دنیا کسی می‌تواند این تصاویر زیبا را مشاهد کند.

وی افزود: مردم لرستان شور عجیب ورزشی را دارند و بی‌نهایت به ورزش عشق می‌ورزند و باید این‌قدر از مسابقات جهانی و داخلی را برگزار کنیم تا هم نواقص را برطرف کنیم و هم تماشاگران و هواداران را کنترل کنیم که این اتفاقات کم اهمیت اما پر سر صدا را به هیچ برسانیم.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان لرستان گفت: ما ادعا نمی‌کنیم که در برگزاری مسابقات جهانی کوراش همه چیز در حد مطلوب و ایده‌آل بوده و حتماً کاستی‌هایی وجود داشته است و خیلی دوست داریم در فضایی با حضور کارشناسان ایرادات و عیب‌ها خود را بشنویم و روی آن ها بحث کنیم تا در آینده اگر مسابقاتی را میزبانی کردیم شرایط مطلوب آن را مهیا کنیم.

عزیز پور اظهار کرد: در برگزاری مسابقات جهانی کوراش، استاندار لرستان، معاونان ایشان، مجموعه شهرداری و شورای شهر، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، یگان وِیژه، سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها، همکارانم در اداره ورزش و جوانان لرستان، رسانه‌های استان، صدا و سیما و سایر عزیزانی که خیلی زحمت برپایی مسابقات را متحمل شدند که جای تقدیر، تشکر و خدا قوت را از آن‌ها دارم.

نظر شما