نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی:

بزرگ‌ترین مجتمع کشت و صنعت استان در شهرستان دورود احداث می شود

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۰۷:۳۸:۵۶
کد خبر: ۳۳۸۱۴۸
بزرگ‌ترین مجتمع کشت و صنعت استان در شهرستان دورود احداث می شود
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر دفاع را برای احداث بزرگ‌ترین مجتمع کشت و صنعت استان در شهرستان دورود متقاعد کرده‌ایم،

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،عباس قائدرحمت  در جمع مدیران شهرستان دورود اظهار داشت: با توجه به اهمیت مسئله بیکاری در حوزه شهرستان دورود و مشکلاتی که کشور با آن مواجه بود چند پروژه مهم را در شهرستان دورود آغاز کردیم که در این راه گره‌هایی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی زمان بسیار قابل اهمیت است، گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا پنجره‌های واحدی را ایجاد کرده‌اند تا سرمایه‌گذاران برای انجام کارهای اداری و اخذ استعلامات مورد نیاز به این مراکز مراجعه و در کمترین زمان ممکن پاسخ این استعلام‌ها را دریافت کنند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احداث پروژه پالایشگاه در شهرستان دورود توسط بخش خصوصی اظهار داشت: این سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث این پروژه قدم جلو گذاشته است و توان فنی و مالی این مجموعه نیز به اثبات رسیده است و علاوه بر آن مجوز خوراک آن نیز صادر شده است، اما متاسفانه کار در بخش استعلامات درون استان متوقف مانده است.

قائدرحمت مشخص نبودن مالکیت زمین پروژه را مشکل فعلی این کار بیان کرد و گفت: در حال حاضر زمین مورد نظر پروژه جزء اراضی ملی اعلام شده و از طرفی زارعین دارای سند مالکیت هستند.

این مسئول با بیان اینکه مجموعه سرمایه‌گذار در انتخاب اراضی این پروژه عجولانه عمل کرده است، گفت: باید تلاش کنیم در این شرایط مشکل مالکیت این اراضی هرچه سریع‌تر مشخص تا سرمایه‌گذار بتواند کار خود را آغاز کند.

وی تأکید کرد: برای اجرای این پروژه یک شرکت چینی مبلغی معادل 21 هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر دفاع را برای احداث بزرگ‌ترین مجتمع کشت و صنعت استان در شهرستان دورود متقاعد کرده‌ایم، گفت: این مجتمع در زمینی بالغ بر یک هزار و 500 هکتار در صنایع دفاع احداث می‌شود و تاکنون طرح‌های آن آماده و مجوز تخصیص آب صنعتی آن صادر شده است.

وی با اشاره به پروژه صنعتی صنایع غذایی گهر خاطرنشان کرد: پس از مذاکرات انجام شده موانع قضایی این واحد رفع و 80 درصد از سهام آن به بانک ملی تحویل داده شده است و مابقی آن نیز در اختیار خانواده آریا قرار دارد.

قائدرحمت با اشاره به پروژه احداث کارخانه فولاد فراز گهر تاکید کرد: به منظور اجرای این طرح 100 هکتار از اراضی منابع ملی واگذار شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت توجیه اقتصادی این پروژه که برای تولید فولاد فروآلیاژی در احداث می‌شود را پذیرفته و مجوزهای آن نیز صادر شد.

وی با بیان اینکه روند پروژه در مراحل اداری بانک‌ها قرار دارد، گفت: طبق آخرین مذاکرات انجام شده بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات نظر موافق داده‌اند و در انتظار ابلاغ است.

این مسئول در پایان تبیین کرد: این پروژه تاکنون هیچ تسهیلاتی دریافت نکرده است و تمام اقدامات انجام شده، توسط سرمایه‌گذار صورت گرفته است.

نظر شما