مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان مطرح کرد:

فناوری اطلاعات و ارتباطات زیرساخت پایه و اساس تحقق شهر هوشمند

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۰۹:۱۳:۰۰
کد خبر: ۳۳۹۴۴۵
فناوری اطلاعات و ارتباطات زیرساخت پایه و اساس تحقق شهر هوشمند
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات زیرساخت پایه یک شهر هوشمند را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات زیرساخت پایه یک شهر هوشمند را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، وحید حیدریان در حاشیه برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری استان اصفهان (اتوکام 2015) اظهار داشت: فناوری اطلاعات و ارتباطات زیرساخت پایه یک شهر هوشمند را تشکیل می‌دهد و در واقع در یک شهر هوشمند، ICT نه تنها امکان تبادل اطلاعات در فضای سایبر را برای مردم فراهم می‌آورد، بلکه به عنوان عامل یکپارچگی و هماهنگی تمام اجزای شهر می‌تواند ایفای نقش کند و در واقع برای توسعه شهر، ساده‌ترین، عمومی‌ترین، کارآمدترین و اثربخش‌ترین مدل پیشنهادی، شهر پایدار هوشمند مبتنی بر ICT است.

وی افزود: اطلاعات تبادل شده در این فضا به کمک حسگرها و پردازنده‌های دیجیتالی که بر روی اشیاء نصب شده‌اند، استخراج می‌شوند، لذا در شهر هوشمند با مفاهیم جدیدی همچون اینترنت اشیا (IOT) روبرو هستیم.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان بیان داشت: این تبادل اطلاعات بین انسان‌ها و اشیاء در یک شهر هوشمند در یک بستر تبادل اطلاعات یکپارچه خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید توجه داشت که فقدان فضای باز تبادل اطلاعات، پیشرفت شهر هوشمند را محدود می‌کند، تصریح کرد: فقدان استانداردسازی، هزینه‌های ساخت یک شهر هوشمند را نیز افزایش می‌دهد و بدون در نظر گرفتن این مهم، پروژه‌های شهر هوشمند پر زحمت و پر هزینه خواهند شد.

حیدریان به تعاریف شهر هوشمند نیز اشاره کرد و گفت: شهر هوشمند شهری است که با به‌کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات موجب ارتقاء کیفیت و عملکرد خدمات شهری و کاهش هزینه‌ها و منابع شده، در عین حال که موجب افزایش مؤثر فعالیت‌ها و بهره‌مندی شهروندان می‌شود.  

وی تعبیر دیگری از شهر هوشمند ارائه داد و افزود: شهر هوشمند شهری است که تمام زیرساخت‌های اساسی شهر از قبیل شبکه حمل و نقل، ارتباطات، مصرف انرژی، آب، ساختمان‌ها و ... را به منظور بهینه‌سازی منابع و برقراری امنیت، پایش و یکپارچه‌سازی کند و در عین حال موجب افزایش خدمات به شهروندان شود.  

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان در پایان با اشاره به اینکه اصفهان در نخستین همایش هوشمندسازی شهرهای کشور به عنوان شهر برتر شناخته و به عنوان یکی از 5 شهر پایلوت کشور در خصوص هوشمندسازی معرفی شد، ابراز امیدواری کرد تا در آینده با همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها و به ویژه شهرداری اصفهان شاهد تحقق یک شهر هوشمند مطلوب و استاندارد در اصفهان و ارائه خدمات سریع، بی‌وقفه و به هنگام به شهروندان عزیز باشیم.

 

نظر شما