از سرگیری ترددهای مسافری به جزایر قشم و هرمز با آرام شدن دریا/ بنادر مسافری غرب هرمزگان همچنان تعطیل هستند

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۰۷:۵۵:۰۹
کد خبر: ۳۳۹۴۷۴
از سرگیری ترددهای مسافری به جزایر قشم و هرمز با آرام شدن دریا/ بنادر مسافری غرب هرمزگان همچنان تعطیل هستند
جابجایی مسافران دریایی در بنادر مرکز استان هرمزگان به مقصد جزیره قشم که روز گذشته دچار محدودیت تردد شده بود، از نخستین ساعات صبح امروز از سر گرفته شده، اما به دلیل پدیده موج مرده، بنادر مسافری غرب هرمزگان به مقصد جزیره کیش همچنان تعطیل هستند

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، ورود سامانه ناپایدار جوی به استان هرمزگان طی دو روز اخیر موجب شد تا تردد تمامی شناورهای سبک و سنگین مسافری از طریق بنادری همچون شهید حقانی، شهید ذاکری قشم و هرمز طی روز گذشته(چهارشنبه، 20 آبان) محدود شود و ترددهای مسافری در بنادر کیش، لنگه، چارک و آفتاب نیز طی نیز دو روز اخیر متوقف شود.

خدمات دهی شبانه روزی به مسافران در بنادر پهل و لافت

"سید باقر موسوی" مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: علیرغم تعطیلی بندر شهید ذاکری، طبق تدابیر اندیشیده شده توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ترددهای دریایی خودرو و مسافر به جزیره قشم از طریق پهل به لافت و بالعکس با شناورهای لندینگ کرافت (به صورت شبانه روزی) انجام شد تا خدمات دهی به مردم حتی در شرایط بحرانی نیز متوقف نشود.

"محمد محسنی" مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اعلام کرد: با آرام شدن دریا از نخستین ساعات صبحگاهی امروز تاکنون(ظهر پنج شنبه، 21 آبان)، امکان انجام سفر ایمن دریایی از طریق بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری قشم و بندرگاه هرمز پس از سپری شدن شرایط نامساعد جوی، فراهم شده است.

احتمال محدودیت تردد در ساعات شامگاهی

وی در ادامه اذعان داشت: مقرر شده به منظور کاهش ریسک خطر تردد شبانه شناورها، جابجایی مسافران تا پیش از غروب به حالت عادی ادامه یابد و جابجایی مسافران در ساعات شامگاهی با محدودیت و حتی ممنوعیت تردد مواجه خواهد شد.

بنادر مسافری غرب هرمزگان  امروز و فردا تعطیل هستند

"محمود صابری" مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه نیز اعلام کرد: به دلیل پدیده موج مرده و جلوگیری از سوانح ناگوار دریایی، بنادر مسافری غرب هرمزگان به مقصد جزیره کیش طی امروز و فردا(پنج شنبه و جمعه) همچنان تعطیل هستند.

لازم به ذکر است، استان هرمزگان با برخورداری از زیرساخت های مناسبی همچون ١٠ بندر مسافری و پیشرفته ترین ناوگان

مسافری دریایی کشور با بیش از ٨٠ شناور(لندینگ کرافت و مسافری) و ظرفیت بالغ بر ٦هزار صندلی، بیش از ٩٥ درصد کل حمل و نقل مسافران در آب های سرزمینی ایران و ١٠٠ درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را بر عهده دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز