پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت هفته کتابخوانی

۱۳۹۴/۰۸/۲۵ - ۰۹:۲۰:۵۴
کد خبر: ۳۳۹۹۱۶
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت هفته کتابخوانی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان پیامی را به مناسبت ییست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ارسال نمود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان پیامی را به مناسبت ییست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ارسال نمود.

در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی

امام علی(علیه السلام): الکُتُبُ بَساتینُ العلماء

کتاب‌ها بوستان‌های دانشمندان هستند

کتاب از دیرباز حافظ و احیاکننده تفکر و اندیشه‌های والا و منابع عظیمی بوده است که طالبان علم و اندیشه و حقیقت را سیراب کرده است. ارزیابی شرایط و امکانات موجود فرهنگی، مبین این است که امروز نیز کتاب به عنوان یک وسیله مطمئن و کارآمد در بسترسازی موجود فرهنگ می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

کتاب محصول تجربه‌های بشری و خلاقیت‌های ذهنی و آموخته‌های درازمدت انسان است و سهم کتاب در انتقال دانش‌ها گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزارهای آموزشی است. پدید آوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب از توصیه‌های مهم اولیای دین است و با کمک به گسترش دانش، به عنوان یک میراث فرهنگی برای نسل‌های آینده ماندگار می‌شود، زمانی که کتاب حاصل اندیشه‌ها و تجربه‌های اهل اندیشه و معرفت باشد، کتابخانه نیز کانون همایش صاحب نظران و موزه پرطراوت و شاداب دانشمندان و صاحبان معرفت خواهد بود.

یکی از مشکلات و کاستی‌های جامعه ما گریز از کتاب و پایین بودن سطح فرهنگ مطالعه است و با توجه به اینکه دامنه علوم و موضوعات و کتاب‌ها گسترش یافته باید فرصت و نیروی کتاب خوانان به خواندن بهترین‌ها و لازم ترین‌ها اختصاص یابد و بدون شک ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی نیازمند تلاشی همه جانبه، فراگیر و ملی است.

حضرت امام خمینی(ره) درباره کتاب و کتابخوانی فرمودند: انس با کتاب و قلم و اندوخته‌ها، آن قدر خاطره آفرین و پایدار است که همه تلخی‌ها و ناکامی‌های دیگر را از یاد می‌برد.

ما نیز بر خود لازم می‌دانیم روز جهانی کتاب، میراث گرانبهای قرن‌ها دانش و تجربه را گرامی داشته و آن را خدمت تمامی دوستداران این ارزشمندترین میراث بشر تبریک عرض نماییم. 

حبیب رضا ارزانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز