رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست:

دولت یازدهم پیگیر کیفیت زندگی شهروندی است

۱۳۹۴/۰۸/۲۵ - ۱۹:۰۲:۴۰
کد خبر: ۳۴۰۲۱۶
دولت یازدهم پیگیر کیفیت زندگی شهروندی است
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: توجه به کیفیت زندگی شهروندی و ارتقای آن دستورالعملی است که دولت یازدهم آن را پیگیری می‌کند تازمینه توسعه پایدار برای کشور به ارمغان آید.

به گزارش خبرنگار برنا ازفارس،معصومه ابتکاردر جلسه شورای اداری استان فارس اظهار داشت:برای رسیدن به  توسعه پایدار کشور، فضای سالم و آزاد مدنظر قرار دارد زیرا که توجه بیشتر به محیط زیست و پایداری توسعه به بهبود زندگی منجر می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید شناخت کامل از آینده یک پروژه وجود داشته باشد، بیان کرد: اگر پیش‌بینی ما خشکسالی در آینده باشد، نباید به سمت ساخت سدها با هزینه‌های زیاد رفت.

وی افزود:آمایش سرزمین و انجام ارزیابی‌های  می‌تواندبرای رسیدن به اقتصادی جدید به ما کمک کند که  برای رسیدن به این موفقیت توجه به مباحث زیست محیطی اضروری است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه بعد از این اجرای تمام پروژه‌های عمرانی کشور باید با پیوست زیست محیطی داشته باشد، ابراز داشت:امکان‌سنجی و ارزیابی‌های مختلف و داستن پیوست زیست محیطی پروژه‌های بزرگ عمرانی کشور باعث می شود آثار آینده این طرح بر محیط زیست مشخص شود.

ابتکار خاطرنشان کرد:  نشانه‌های تغییر اقلیم به طور کامل در جهان مشخص است،و کشورهای جهان ۱۷ محور را برای رفع مشکلات زیست‌محیطی مشخص کرده‌اند که خوشبختانه دولت یازدهم و رئیس‌جمهور نیز تاکید بسیار زیادی بر اجرایی شدن این‌گونه موارد دارند.

معاون رئیس جمهور  اقتصاد سبز و اقتصاد مقاومتی را لازمه هم دانست و عنوان کرد:  این دو در کنار یکدیگر می‌تواند موفقیت به همراه داشته باشد،  زیرا که لازمه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، توجه بیشتر به مباحث زیست محیطی است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه، اصلاح الگوی مصرف و بهینه‌سازی مصرف انرژی دیده شده است، گفت: اگر تحریم‌ها به طور کامل برداشته شود،  فعالیت های بیشتری  از گذشته در مباحث زیست محیطی انجام می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز