دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم مطرح کرد؛

برپایی ۶۰۰ کرسی قرآنی در حوزه علمیه از سال آینده

۱۳۹۴/۰۸/۲۹ - ۱۱:۴۹:۱۳
کد خبر: ۳۴۱۴۰۳
برپایی ۶۰۰ کرسی قرآنی در حوزه علمیه از سال آینده
دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم گفت: تلاش خواهیم کرد که در سال آینده تحصیلی، میزان کرسی‌های قرآنی در حوزه علمیه قم به بیش از 600 کرسی برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام مرتضی میرکتولی در شب پایانی دوازدهمین همایش استادان قرآن حوزه علمیه قم و بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد اظهار کرد: امسال همایش اساتید تفسیر قرآن کریم به مدت سه شب برگزار شد و یک شب از برنامه‌ها به اساتید سطوح متوسط فقه و اصول اختصاص یافت.

وی در ادامه با اشاره به سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه و آیت‌الله نوری همدانی در شب نخست این همایش بیان کرد: در شب دوم نیز از سخنان آیت‌الله مسعودی خمینی و آیت‌الله جوادی آملی بهره مند شدیم.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم در ادامه با اشاره به برگزاری دروس علوم قرآن، آیات الاحکام و تفسیرهای موضوعی و تربیتی در حوزه‌های علمیه گفت: در سال گذشته تعداد کرسی‌های قرآنی در حوزه به بیش از 400 جلسه رسید و این آمار نشان‌دهنده حرکت روبه‌رشد و بالنده حوزه علمیه می‌باشد.

حجت‌الاسلام میرکتولی بیان کرد: تلاش خواهیم کرد که در سال آینده تحصیلی، میزان کرسی‌های قرآنی در حوزه علمیه قم به بیش از 600 کرسی برسد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور و حمایت مراجع تقلید از سوی مجمع عالی تفسیر گفت: در ماه مبارک رمضان با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به اعزام 30 مفسر قرآن کریم به 30 استان کشور اقدام کردیم و این اعزام‌ها اثرات بسیار قابل توجهی داشت.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم بیان کرد: در این برنامه تبلیغی مفسران قرآن کریم در محیط‌های مختلف حضور یافته و اجرای این طرح با نتایج ارزنده‌ای همراه بود.

وی با اشاره به حمایت مراجع عظام تقلید از اجرای طرح اعزام مفسران قرآن کریم به استان‌های مختلف کشور بیان کرد: یکی از نکات مورد تاکید آیت‌الله سبحانی و آیت الله مکارم شیرازی این بود که از سال آینده سه نفر مفسر قرآن کریم به استان‌ها اعزام شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز