مدیر کل آموزش و پرورش لرستان:

تدریس در کلاس باید دانش آموز محور و اکتشافی باشد

۱۳۹۴/۰۸/۲۹ - ۱۳:۱۴:۵۸
کد خبر: ۳۴۱۴۳۸
تدریس در کلاس باید دانش آموز محور و اکتشافی باشد
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: روش آموزشی پروژه محور، حل مسئله ، اکتشافی و مشارکتی به عنوان ضرورت آموزشی در شرایط کنونی است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به ضرورت گذر از یادگیری های معلم محور به سمت دانش آموز محور و تدریس اکتشافی در کلاس های درس گفت : تولید دانش و پژوهش محوری از اهداف مهم فرایند یادهی و یادگیری است . 

دکتر گودرز کریمی فر افزود : سند چشم انداز تعلیم و تربیت در افق 1404 دستیابی به ایرانی آباد با فناوری اول منطقه می باشد ،لذا تحقق این هدف مهم تنها با داشتن نظام آموزشی کارآمد و نوین مبتنی بر تغییر رویکردهای برنامه ریزی درسی است

وی خاطر نشان کرد : روش آموزشی پروژه محور، حل مسئله ، اکتشافی و مشارکتی به عنوان ضرورت آموزشی در شرایط کنونی است .کریمی فر اضافه کرد: روش های ارزشیابی از یادگیری های دانش آموزان نیز باید مبتنی بر روش های تدریس ذکر شده باشد تابتواند دانش آموزان به سمت و سوی تولید دانش ،کارآفرینی و خلاقیت سوق دهد . 

وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش برای دستیابی به این اهداف گفت : معلم به عنوان مهمترین عنصر در سند تحو ل بنیادین و هدایت کننده آموزشی اگر دانش لازم را برای انتقال به دانش آموزان نداشته باشد نمی تواند در مسیر تحقق اهداف آموزشی و پرورشی گام بردارد ،لذا برگزاری کارگاههای آموزشی روش های نوین تدریس ضرورت پیدا می کند . کریمی فر درادامه به برگزاری آزمون های تخصصی مدیران ،دبیران ،مشاوران و معاونان آموزشی ، توسعه هوشمند سازی مدارس با مدل مفهومی ،برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی ، تجهیز آزمایشگاههای مدارس ،توجه به جشنواره های دانش آموزی و توسعه پژوهش سراهای دانش آموزی اشاره کرد و گفت : باید روش تدریس به گونه ای باشد که دانش آموزان را به تفکر ،تحقیق وادار کند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز