رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان:

هدف‌گذاری مناسبی برای واگذاری پروژه‌های نیمه تعطیل لرستان به بخش خصوصی انجام شده است

۱۳۹۴/۰۹/۰۱ - ۰۷:۲۴:۴۲
کد خبر: ۳۴۱۹۹۴
هدف‌گذاری مناسبی برای واگذاری پروژه‌های نیمه تعطیل لرستان به بخش خصوصی انجام شده است
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: هدف‌گذاری مناسبی برای واگذاری پروژه‌های تعطیل و نیمه تعطیل به بخش خصوصی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،علی هادی چگنی روز شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان لرستان افزود:محور توسعه استان، حضور بخش خصوصی در عرصه های مختلف است و در این راستا مدیران دستگاههای اجرایی باید با درایت و ابتکار لازم پروژه های مربوط به دستگاه خود را در قالب ماده 27 قانون الحاق دو به بخش خصوصی برای تکمیل و اجرا واگذار کنند.
وی با اشاره به اینکه در این راستا از سه ماه قبل کارگروه های ویژه ای در لرستان شروع به فعالیت نموده اند، اظهار داشت: با استفاده از ماده 27 قانون الحاق شرایط ویژه ای فراهم شده است تا پروژه های بیشتری به بخش خصوصی واگذار شود.
هادی چگنی با اشاره به اینکه تجربه دنیا نشان داده است ورود بخش خصوصی در راستای کمک به دولتها سبب شکوفایی شده است،تصریح کرد: در لرستان نیز راه رسیدن به توسعه فراهم نمودن شرایط مناسب برای حضور بخش خصوصی در حوزه اقتصاد و دیگرعرصه ها است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با بیان اینکه وضعیت اعتبارات دولتی برای اجرای و اتمام پروژه ها کافی نیست،تصریح کرد:موضوع ماده 27 قانون الحاق ظرفیت بسیار مناسبی برای واگذاری این طرح ها به بخش خصوصی است.
وی با اشاره به این فرصت ها بعضا تکرار شدنی نیست ،افزود:واگذاری طرحهای پروژه ها و طرح های جدید،نیمه تمام و حتی بهره برداری شده دستگاههای اجرایی به بخش خصوصی در این ماده قانون پیش بینی و لحاظ شده است.
وی با اشاره به عزم جدی دولت برای واگذاری پروژه های تعطیل و نیمه تعطیل به بخش خصوصی، اظهار داشت: در این راستا مکانیزم های لازم توسط مجلس و دولت برای تکمیل شدن پروژه ها ،روشهای مختلفی تعیین و هدف گذاری شده است.
هادی چگنی با اشاره به تجربه واگذاری آزاد راه خرم آباد-پل زال به بخش خصوصی افزود: هرکجا که عرصه اقتصاد به دست بخش خصوصی بوده و دولتها زیر ساختها را فراهم کرده اند تجربه ای موفق آمیز به همراه داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز