استاندار همدان:

بحث اشتغال و منابع طبیعی هر دو برای دولت اهمیت دارد

۱۳۹۴/۰۹/۰۱ - ۰۸:۴۰:۳۳
کد خبر: ۳۴۲۰۴۱
بحث اشتغال و منابع طبیعی هر دو برای دولت اهمیت دارد
نیکبخت تاکید کرد: بحث اشتغال و منابع طبیعی هر دو برای ما اهمیت دارد و راهکار، رشد اقتصادی بدون آسیب زدن به منابع طبیعی است و رعایت قانون به‌شیوه‌ای که انعطاف‌پذیر نیز باشد.

به‌گزارش خبرگزاری برنا از همدان، استاندار همدان در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، با تاکید بر اینکه مزیت استان در بخش معدن است، تاکید کرد: فعالیت‌های اقتصادی و معدنی برای استان مهم است اما نه به قیمت آسیب زدن به منابع طبیعی و محیط زیست!

وی ضمن تاکید بر ارتقاء تولید و اشتغال در استان، اظهار کرد: پیگیری مشکلات معدن‌داران موجبات خوشحالی همه کسانی که علاقه‌مند ارتقاء تولید و توسعه هستند را فراهم کرده است.

وی افزود: در دنیا رسم بر این است که برای توسعه و رشد اقتصادی از تمامی مزیت‌های نسبی استفاده شود و بعد از اینکه مزیت‌های نسبی به پایان رسید، به سمت خلق مزیت‌های جدید می‌روند در حالیکه از درصد کمی از مزیت‌های کشور و استان توانسته‌ایم استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه 27 ماده معدنی در معادن استان همدان وجود دارد، عنوان کرد: معادن به صرفه و خوبی در استان داریم به‌طوریکه 1.8 میلیارد تومان ذخیره معدنی در استان وجود دارد.

نیک‌بخت ادامه داد: دولومیت نهاوند در کشور کم‌نظیر است اما متاسفانه تا کنون نتوانسته‌ایم آن را فعال کرده و تولید منیزیم کشور را تامین کنیم که خوشبختانه شرکت شستا متقاعد شد در آنجا سرمایه‌گذاری کند.

استاندار همدان یادآور شد: همچنین برای استخراج فروسیلیس در شهرستان ملایر سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی توسط سرمایه‌دار عراقی صورت گرفته که تا کنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود معادن غنی سیلیس در استان، باید شهر شیشه در همدان احداث کنیم.

وی با بیان اینکه مزیت استان در معدن است، افزود: امروز با توجه به اینکه در کشاورزی نمی‌توانیم افزایش سطح زیرکشت داشته باشیم، افزایش راندمان و صنایع تبدیلی در این بخش اهمیت ویژه‌ای یافته است درحالیکه در بخش معدن در ابتدای کار قرار داریم که باید فعالیت و کمک ویژه‌ای در این بخش داشته باشیم.

نیک‌بخت با اشاره به بکارگیری مزیت‌های موجود عنوان کرد: معدن‌داران نیاز به همکاری ما دارند و در این راستا پیشنهاد می‌کنم منابع طبیعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی نشست مشترکی داشته باشند و تجدیدنظری در زمینه پهنه‌بندی‌ها صورت گیرد.

استاندار همدان بیان کرد: فراموش نکنیم که دکتر روحانی تنها کاندیدای ریاست‌جمهوری بود که در تبلیغات انتخابی به موضوع محیط زیست اهمیت داد و حفظ محیط زیست مد نظرش بود بنابراین باید به این نکته توجه داشت که امروز تولید، اشتغال و رشد اقتصادی مورد توجه مسئولان است اما با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی!

وی تاکید کرد: بحث اشتغال و منابع طبیعی هر دو برای ما اهمیت دارد و راهکار، رشد اقتصادی بدون آسیب زدن به منابع طبیعی است و رعایت قانون به‌شیوه‌ای که انعطاف‌پذیر نیز باشد.

وی عنوان کرد: صدور مجوز اکتشاف معادن در مناطق حفاظت‌شده و جنگل‌های دست‌کاشت منطقی نیست اما خارج از این موارد نباید سخت‌گیری شود.

نظر شما