معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان:

عکس، ارتباط مستقیم بیننده با سوژه است

۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۵:۵۸:۵۴
کد خبر: ۳۴۳۳۳۲
عکس، ارتباط مستقیم بیننده با سوژه است
معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، هنرهای تصویری را از موثرترین ابزارهای انتقال پیام به مخاطب برشمرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان سرهنگ "ناصر فرید"، معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اظهار کرد: راه‌های ارتباطی در جامعه را می‎توان به دو دسته عمومی و تخصصی تقسیم کرد که در هردو بخش برای تاثیرگذاری پیام، باید از ابزارهای مناسب استفاده شود.

وی هنرهای تصویری به‌خصوص فیلم و عکس را از موثرترین ابزارها برشمرد و افزود: فیلم و عکس از قدرتمندترین ابزارها در حوزه‎های مختلف برای انتقال پیام هستند زیرا ابزارهای بصری تاثیرگذاری بیشتری دارند. می‌بینیم که هم‌اکنون در آثار به‌جای مانده از گذشته نیز توجه بیشتری به هنرهای تصویری معطوف است.

فرید تاکید کرد: صرف در دسترس بودن یک ابزار، موجب تاثیرگذاری نیست بلکه در کنار آن یک هنرمند باید شناخت و علم استفاده را نیز بیاموزد.

معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان برگزاری جشنواره را ازجمله راه‌های شناخت و عیان کردن استعدادها و ظرفیت‌های پنهان عنوان کرد و افزود: در برگزاری جشنواره‎ها در کنار ورود افراد تازه‌کار، اهالی فن نیز آثار قوی خود را ارائه داده و کارهای بهتری را به نوآموزان نشان می‎دهند. همچنین، جامعه و مخاطب این فضا را می‎بیند و خودبه‌خود ارتباط مردمی افزایش پیدا می‌کند.

برگزاری جشنواره‌ها موجب رونق هنر می‌شود

وی با بیان این جمله که بسیج خود یک فرهنگ و روش است گفت: عرصه بسیج وسیع است و هرجایی که نیاز باشد ورود می‏‎کند. بسیج در متن جامعه وجود دارد و همین موجب رونق فعالیت‎هایش می‌شود.

فرید افزود: بسیج خاص و تخصصی یک نهاد نیست و در همه موضوعات، اقشار بسیج فعالیت دارند. بسیج مردمی توانایی انجام سریع فعالیت در گستره‌های وسیع را دارد.

معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این جمله که حضور بسیج موجب رونق بیشتر این حوزه می‎شود عنوان کرد: با توجه به حوزه‌های متنوع فعالیت، بسیج به استفاده از ابزارهای تصویری به‌خصوص فیلم و عکس نیازمند است.

عکس ارتباط مستقیم بیننده با سوژه است

وی گفت: عکس ارتباط مستقیم بیننده با سوژه است. در هنرهای تصویری به‌علت تاثیرگذاری بالاتر، بیننده بیشتر متاثر می‌شود.

فرید عنوان کرد: عکس در حوزه‎های مختلف فرهنگی، اقتصادی و به‎خصوص آسیب‎های اجتماعی می‌تواند پیام را انتقال دهد و حرف خود را به جامعه بزند زیرا عکس برای عموم مردم مفهوم دارد.

معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در رابطه با نحوه حمایت دستگاه‌های دولتی از هنرمندان گفت: همه ادارات و نهادها می‌توانند برای انتقال پیام و خواسته‌هایشان از این ابزارها استفاده کنند. مانند نمایشگاهی که با عنوان آب برگزار شد و به بهترین نحو پیام خود را منتقل کرد. به این ترتیب از هنرمند نیز حمایت می‌شود.

وی افزود: به‎طور مثال در شهرداری می‌توان در مقوله فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت شهری همچنین در فضاهای پیشگیری و روشنگری از ابزارهای تصویری بهره برد.

فرید در پایان گفت: نکته ضروری این است که فعالیت‎های مرتبط به هنرمندان بومی واگذار شود. حتی اگر به اندازه سایر استان‌ها قوی نباشند ولی با مدیریت صحیح می‎توان در کنار حمایت از آنها، موجب تقویت‌شان نیز بشویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز