زورخانه الشتر در انتظار تکمیل شدن /یشرفت ساخت زورخانه الشتر؛ توقف روی ۳۰درصد

۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۰۵:۵۵:۱۴
کد خبر: ۳۴۳۳۹۹
زورخانه الشتر در انتظار تکمیل شدن /یشرفت ساخت زورخانه الشتر؛ توقف روی ۳۰درصد
قریب به چهار سال از شروع به ساخت ساختمان زورخانه ورزشی شهرستان سلسله می‌گذرد اما این پروژه مهم ورزشی در الشتر هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان،با توجه به نیاز کشور و سیاست‌های جاری مبنی بر افزایش سرانه فضاهای ورزشی، سرمایه‌گذاری در مسیر ساخت و توسعه اماکن ورزشی مناطق محروم ضروری به نظر می‌رسد. الشتر یکی از مناطق محروم لرستان از حیث زیرساخت‌های ورزشی است که اماکن ورزشی آن با تعداد ورزشکارانش همخوانی ندارد. این شهرستان در برخی عرصه‌ها از داشتن زیرساخت و مکان ورزشی برای فعالیت ورزشکاران علاقه‌مند محروم است. به عنوان مثال جای خالی ورزش سنتی زورخانه در این شهرستان بسیار محسوس است. 4 سال پیش عملیات ساخت یک باب زورخانه در الشتر آغاز شد، اما پس از این همه سال این پروژه ورزشی هنوز تکمیل‌ نشده و تا بهره‌برداری فرسنگ‌ها فاصله دارد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های اداره کل ورزش و جوانان لرستان و همچنین وعده‌های مسئولان استانی و شهرستانی قرار بود زورخانه الشتر تا پایان سال 94 تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد، اما با توجه به این‌که اعتباری برای ادامه ساخت آن تخصیص نیافته، پیشرفت فیزیکی آن در حد 30 درصد مانده و زمان بهره‌برداری از آن معلوم نیست.

سایه بی‌پولی روی پیشرفت طرح

رئیس اداره ورزش و جوانان الشتر در گفت‌وگو با برنا پیشرفت فیزیکی این طرح را 30درصد عنوان می‌کند و می‌گوید: برای بهره‌برداری کامل از این طرح 200 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده بود، اما تا همین جای کار که فقط 30 درصد طرح پیش رفته، 90 میلیون تومان در بخش‌های تأمین زمین، فونداسیون و ساخت اسکلت فلزی این طرح هزینه شده است.

«حشمت‌الله حسنوند» با اشاره به این‌که اداره کل راه و شهرسازی استان پیمانکار این طرح است، اضافه می‌کند: برای تکمیل طرح با کمبود اعتبار مواجهیم. در حالی که به نظر می‌رسد هیچ اعتباری برای ادامه عملیات در نظر گرفته نشده است.

ورزش الشتر درگیر نبود اعتبارات

حسنوند می‌گوید: الشتر با وجود استعدادها و توانمندی‌های ورزشی، با مشکلاتی جدی در بحث بودجه و هزینه‌ها روبه‌روست.

به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان الشتر کمبود زیرساخت‌ها، تجهیزات، بودجه و کمبود اماکن ورزشی از مشکلات ورزشی این دیار است.

قرار بود طرح تا پایان امسال تکمیل شود

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان هم به برنا می‌گوید: این طرح متأسفانه به دلیل عدم اختصاص اعتبار به بهره‌برداری نرسیده است.

«علی یاور عزیزپور» ادامه می‌دهد: قرار بود اداره کل راه و شهرسازی لرستان طرح را تکمیل کند و تا پایان سال مالی 94 به بهره‌برداری برساند، اما از مدتی پیش تاکنون پیشرفت فیزیکی طرح تغییری نکرده است.

اجرای طرح با جابه‌جایی اعتبارات شهرستانی

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان می‌گوید: بنا بود که راه و شهرسازی با جابه‌جایی اعتبارات شهرستانی، اعتبار موردنیاز برای تکمیل زورخانه را تامین و آن را در موعد موردنظر یعنی پایان سال مالی 94 تکمیل کند. اما تا الان که این اتفاق رخ نداده است.

عزیزپور ابراز امیدواری می‌کند که وعده‌های اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص وعده‌های یادشده درباره زورخانه الشتر عملی شود.

پروژه فعلا تعطیل است

معاون فنی اداره کل راه و شهرسازی لرستان نیز به برنا می‌گوید: پروژه زورخانه الشتر در حال حاضر متوقف است.

«محمد پیامنی» می‌افزاید: قرار بود امسال مبلغ 100میلیون تومان برای اجرای این طرح ورزشی اختصاص یابد که تا الان این مبلغ تخصیص نیافته است.

پیمانکار زورخانه الشتر مشمول ماده 48

معاون فنی اداره کل راه و شهرسازی استان ادامه می‌دهد: پیمانکار پروژه زورخانه الشتر مشمول ماده 48 شد و بنابراین کار را تعطیل کرد، اما به‌محض تخصیص اعتبار، پیمانکار جدید برای شروع مجدد عملیات اجرایی انتخاب خواهد شد.

پیامنی اضافه می‌کند: ماده 48 قانون به‌صراحت می‌گوید پروژه‌هایی که تا 24ماه تأمین اعتبار نشوند، پیمانکار آنها می‌تواند کار را تعطیل کند و دولت نیز موظف است کار را خاتمه دهد.

طرح با اعتبار فعلی تکمیل نخواهد نشد

معاون فنی راه و شهرسازی لرستان می‌گوید: تا اعتبار تخصیص پیدا نکند، نمی‌توان از تکمیل پروژه سخن به میان آورد. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که اگر اعتبار امسال هم تخصیص پیدا کند، چون تکمیل طرح با اعتبار فعلی ممکن نیست، همچنان باید منتظر اختصاص اعتبارات بیشتر ماند.

  •    رئیس اداره ورزش و جوانان الشتر: برای بهره‌برداری کامل از این طرح 200 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده بود، اما تا همین جای کار که فقط 30 درصد طرح پیش رفته، 90 میلیون تومان در بخش‌های تأمین زمین، فونداسیون و ساخت اسکلت فلزی این طرح هزینه شده است.
  •    مدیر کل ورزش و جوانان لرستان: قرار بود اداره کل راه و شهرسازی لرستان زورخانه الشتر را تا پایان سال مالی 94 به بهره‌برداری برساند، اما از مدتی پیش تاکنون پیشرفت فیزیکی طرح تغییری نکرده است.
  •    معاون فنی اداره کل راه و شهرسازی استان: طبق ماده 48 قانون پروژه‌هایی که تا 24ماه تأمین اعتبار نشوند، پیمانکار آنها می‌تواند کار را تعطیل کند. اتفاقی که برای پروژه زورخانه الشتر رخ داده است.
  • عباس دارایی خبرگزاری برنا از لرستا
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز