در جلسه استیضاح شهردار دورود ابقا شد

۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۰۸:۰۱:۰۹
کد خبر: ۳۴۳۴۰۱
در جلسه استیضاح شهردار دورود ابقا شد
شهردار دورود با رأی چهار عضو شورای اسلامی این شهر در سمت خود ابقا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از دورود، جلسه استیضاح شهردار دورود در محل سالن اجتماعات شورای اسلامی این شهر با حضور تمامی اعضای شورای شهر و عزت‌الله چراغی شهردار دورود برگزار شد.

در این جلسه شهردار دورود به سؤالات 12 بندی سه عضو شورای شهر دورود مبنی بر انتقاداتی به عملکرد 14 ماهه مدیریت شهری دورود پاسخ داد و درنهایت ابقاء و یا کنار گذاشته شدن شهردار دورود به رأی‌گیری گذاشته شد که در نتیجه عزت‌الله چراغی با چهار رأی موافق و پنج رأی مخالف در سمت شهردار دورود ابقاء شد.

لازم به ذکر است، برای کنار رفتن شهردار دورود به شش رأی مخالف از 9 عضو شورای شهر نیاز بود که با توجه به وجود تنها پنج نظر مخالف شهردار دورود تا مرز کنار رفتن از سکان‌داری مدیریت شهری پیش رفت.

یک عضو شورای شهر پس از برگزاری این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ان با اشاره به ابقای شهردار دورود در سمت خود یادآور شد، پیش از آغاز جلسه بر اساس صحبت‌های انجام‌شده مابین اعضای شورای شهر مقرر شد در صورت کسب هر نتیجه‌ای در خصوص ماندن و یا رفتن شهردار دورود تمامی اعضا در سایه تعامل برای ادامه کار همکاری لازم را داشته باشند و اگر شهردار توانست رأی اعتماد اعضای شورای شهر را به دست آورد تمامی اعضا همکاری لازم را با وی داشته باشند.

قدرت‌الله حاجیوند خاطرنشان کرد: در نهایت این جلسه با توجه به پاسخگویی شهردار در خصوص ابهامات و سؤالات 12 بندی اعضای شورای شهر منجر به ابقاء شهردار دورود با چهار رأی موافق شد.

وی در خصوص مهم‌ترین موضوعاتی که منجر به استیضاح شهردار دورود شده بود، اظهار داشت: یکی از مطالب عدم رعایت سرفصل‌های بودجه شهرداری بود، که شهردار در این خصوص توضیحاتی را ارائه و درنهایت مقرر شد تا کار کارشناسی در این رابطه صورت گرفته و نتایج به شورای اسلامی شهر اعلام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دورود خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص سایر مطالب شهردار دورود قول رسیدگی و رفع مشکلات را دادند.

وی در ادامه با اعلام رضایت از برآیند عملکرد شهردار دورود طی ماه گذشته، تأکید کرد: شهردار دورود طی مدت گذشته توانسته است به بخش زیادی از وعده‌های خود عمل کند.

حاجیوند با بیان اینکه کنار گذاشتن شهردار دورود در وضعیت کنونی به صلاح نبود، خاطرنشان کرد: در شرایطی که در ماه‌های پایانی سال قرار داریم و با توجه کاهش درآمد شهرداری‌ها به واسطه کاهش حجم فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر کنار گذاشتن شهردار کار بسیار چالش‌برانگیزی است چراکه خطر مدیریتی مدیریت شهری و خدمات‌رسانی را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: در طول مدتی که استیضاح شهردار دورود مطرح‌شده بود شاهد نظرات مختلفی از سوی شهروندان بوده‌ایم که می‌توان گفت عمده شهروندان دورودی از عملکرد شهردار این شهر رضایت نسبی دارند.

عضو شورای شهر دورود ضمن تقدیر از تعامل تمامی اعضای شورای شهر دورود تأکید کرد: باید مشکلات و کمبود اعتبارات را در این ماه‌های پایانی سال با تعامل و همکاری بین اعضای شورای شهر و شهرداری پشت سر بگذاریم تا همان‌گونه که تاکنون ارائه خدمات به نحو مطلوب صورت گرفته است، از این پس نیز این روند ادامه یابد.

وی در پایان تأکید کرد: شهرداری دورود یکی از شهرداری‌های استان است که تاکنون در بحث پرداخت حقوق کارکنان و پرسنل خود کاملا به‌روز عمل کرده و هیچ مطالبات عقب افتاده‌ای در بحث دستمزد ندارد.

عزت‌الله چراغی در شرایطی که شهرداری دورود را با حجم بدهی‌های سنگین بر عهده گرفت، توانسته طی دوره مدیریتی 14 ماهه خود رضایت اغلب شهروندان را کسب کرده و خدمات بسیار خوبی در بحث مدیریت شهری ارائه دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز