معاون سیاسی امنیتی استاندار:

وقف به عنوان بهترین یادگار ماندگار در جامعه ترویج شود

۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۱۱:۳۱:۴۸
کد خبر: ۳۴۳۵۹۷
وقف به عنوان بهترین یادگار ماندگار در جامعه ترویج شود
معاون سیاسی امنیتی استانداردر ستاد عالی هفته وقف گفت: مازندران در کارهای نیک سرآمد کشور است و وقف بهترین یادگار ماندگار باید بیشتر از گذشته در جامعه ترویج شود.

علیرضا یونسی  در جلسه ستاد عالی هفته وقف استان مازندران در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران اظهار کرد: استان مازندران در کارهای نیک سرآمد کشور است و مردم دیار علویان با توجه به مشکلات اقتصادی در تمامی دوره ها به اجرای امور خیر پرداختند و سنت حسنه وقف بهترین یادگار ماندگار است که باید بیشتر از گذشته در جامعه ترویج شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران بر تبلیغ فرهنگ وقف از سوی رسانه ها تاکید کرد و گفت: شهرداری ها و دهیاری های استان نیز باید برای ترویج و تبیین اهداف وقف در جامعه همکاری کنند.

این مسئول با بیان اینکه ستاد هفته وقف باید از سوی روسای ادارات اوقاف و فرمانداران تشکیل شود، ادامه داد: اطلاع رسانی شفاف و مناسب از اجرای نیت واقف و برنامه های اوقاف باید از سوی رسانه ها به اطلاع مردم برسد.

یونسی با بیان اینکه وقف های جدید باید به سمت نیازهای روز جامعه سوق داده شود، افزود: نیاز امروز جامعه با نیاز جامعه 50 سال قبل تفاوت دارد و این مسئله وظیفه اوقاف است تا با اطلاع رسانی شفاف نیازهای روز جامعه را به مردم معرفی کند.

وی بر احیای موقوفات گذشته تاکید کرد و گفت: احیای موقوفات کمتر از عمل به وقف نیست و همه مسئولان وظیفه دارند اوقاف را در احیای موقوفات همدم اوقاف باشند.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم آیه های بسیاری در زمینه نیکی داریم و وقف از شاخصه های بارز نیکی در راه خداوند و موجودات است، افزود: مهم ترین مبحث خیرات و مبرات سنت حسنه وقف است که نام انسان را حتی بعد از مرگ زنده نگه می دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه خداوند تمامی نعمت ها را وقف انسان ها و موجودات کرده و ما باید از این سنت و روش درس بگیریم، ادامه داد: بندگان خداوند باید در مسیر سنت الهی حرکت کنند و یکی از این روش ها سنت حسنه وقف است.

این مسئول با بیان اینکه هیچ مکتبی مانند اسلام به توصیف کار نیک مانند وقف نپرداخته و این مسئله جزو افتخارات ماست، تصریح کرد: زمانی که آمریکا و اروپا در جهان مطرح نبودند این اسلام بود که راه و روش خیرات و نیکی را ترویج داد.

یونسی بر ترویج فرهنگ وقف از سوی همه آحاد مردم تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت همه دستگاه های دولتی و غیر دولتی در جهت ترویج، تبیین و معرفی اهداف و ارزش های وقف در جامعه استفاده کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز