مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان:

کاهش جمعیت روستاها به اقتصاد و تولید داخلی ضربه وارد کرده است

۱۳۹۴/۰۹/۰۴ - ۱۳:۵۵:۲۱
کد خبر: ۳۴۳۶۷۳
کاهش جمعیت روستاها به اقتصاد و تولید داخلی ضربه وارد کرده است
خبرگزاری برنا، مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان گفت: کاهش شدید جمعیت روستایی کشور به اقتصاد و تولید داخلی ضربه وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از دزفول، عبدالله حسینی در جمع شوراهای روستایی و دهیاران شهرستان دزفول، اظهارداشت: در بدو انقلاب جمعیت روستایی کشور 60 درصد بود که اکنون به 30 درصد رسیده واین کاهش به اقتصاد و تولید داخلی ضربه وارد کرده است لذا باید معیشت روستاییان و اقتصاد روستاها تامین شود تا شاهد مهاجرت ناخواسته روستاییان نباشیم.

وی ادامه داد: در خصوص ماشین آلات دهیاری ها طرح تجمیع ماشین آلات ارائه شده که احتمال دارد دزفول به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شود که در راستای این طرح کلیه ماشین آلات دهیاری ها با مدیریت و هماهنگی دهیاری ها در یک بخش متمرکز شده و بر اساس جمعیت روستاها توزیع خواهند شد.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 28 میلیارد ریال ارزش افزوده به دهیاری های شهرستان دزفول اختصاص داده شده که این اعتبار با توجه به اینکه دزفول جزو پنج شهرستان هدف استان خوزستان است بسیار ناچیز است.

نگاه سیاسی باید از روستاها برداشته شود

معاون ویژه استاندار خوزستان و فرماندار شهرستان دزفول، در بخش دیگری از این جلسه، با بیان اینکه سیاست گذاری ها در این دولت بر پایه حذف مشکلات عدیده روستایی تصمیم گیری شده است، افزود: نگاه سیاسی باید از روستاها برداشته شود تا در فضای باز بتوان در حل مشکلات جامعه روستایی پویا تر حرکت کرد.

حبیب اله آصفی ادامه داد: امیدواریم پس از توافقات هسته ای که با تلاش های شبانه روزی دولت مردان و با درایت مقام معظم رهبری انجام گرفت، وضعیت اعتبارات عمرانی بهبود یابد .

وی تلاش هایی که برای کاهش تورم در کشور صورت گرفت را عامل رونق اقتصادی دانست و گفت: با کاهش نرخ تورم به 13.4 درصد به سمتی پیش می رویم که سرمایه و پول ملی تقویت خواهد یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز