مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین:

دفتر خدماتی غیر مجاز پلمپ شد

۱۳۹۴/۰۹/۰۵ - ۱۳:۵۳:۱۳
کد خبر: ۳۴۳۹۳۰
دفتر خدماتی غیر مجاز پلمپ شد
حضرتی ها: یک واحد غیر مجاز فروش تورهای سیاحتی و زیارتی در شهرستان البرز پلمپ شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، محمدعلی حضرتی ها، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، با اعلام این خبر افزود: به منظور جلوگیری از فعالیت مجریان تورهای غیرمجاز گردشگری، یک واحد غیر مجاز فروش تورهای زیارتی و سیاحتی در شهر شریفیه با حضور کارشناسان نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، نمایندگان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و نماینده نیروی انتظامی شهرستان البرز پلمپ شد.

حضرتی ها ادامه داد:  با توجه به افزایش تقاضا برای سفر به عتبات عالیات در آستانه فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، برخی واحدهای گردشگری غیرمجاز در سطح استان از کانال‌های غیر رسمی و بدون دخالت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی اقدام به برگزاری تورهای زیارتی و تفریحی و ثبت نام از متقاضیان نموده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه به دنبال بازدیدهای مکرر کارشناسان کمیته نظارت حوزه گردشگری این اداره کل جهت شناسایی تورهای فاقد مجوز و جلوگیری از ادامه‌ی فعالیت مجریان این تورها، یک واحد غیر مجاز فروش تورهای سیاحتی و زیارتی در شهرستان البرز پلمپ گردید.

حضرتی با اشاره به ضوابط برگزاری تورهای مجاز گردشگری اظهار داشت: براساس آئین نامه‌ی بند "ب" نظارت بر تاسیسات گردشگری تنها واحدهای دارای مجوز رسمی از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مجاز به برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی با رعایت ضوابط و مقررات مصوب از سوی این اداره کل هستند و فعالیت سایر واحدها خارج از این چارچوب غیر مجاز بوده و نسبت به جمع‌آوری، پلمپ و توقیف جواز کسب آنها اقدامات قانونی لازم صورت می‌پذیرد.

وی با تاکید بر عدم صلاحیت مجریان برگزارکننده تورهای غیر مجاز یادآور شد: امنیت یکی از ارکان مهم در سفر است که باید از سوی شهروندان به صورت جدی پیگیری شده و برای عزیمت به سفرهای زیارتی و سیاحتی از طریق دفاتر خدمات مسافرتی دارای صلاحیت و مجهز به راهنمای گردشگری و بیمه مسافر اقدام گردد.

حضرتی ها خاطر نشان کرد:  شهروندان باید از خرید هرگونه تور از واحدهای بدون مجوز و غیر مجاز خودداری نمایند زیرا عدم مسئولیت پذیری و آگاهی مجریان تورهای غیر مجاز از استانداردهای مصوب تورهای گردشگری منجر به وقوع حوادث ناگوار و مشکلات جبران ناپذیر برای مسافران این تورها خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان بازرسی‌های مداوم و اطلاع‌رسانی دقیق به جامعه و آگاه‌سازی جوانان نسبت به خطرات تورهای مسافرتی غیر مجاز را بسیار ضروری خواند و از شهروندان و هم استانی های عزیز خواست تا با مراجعه به سایت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین به آدرس www.qchto.ir در خصوص دفاتر خدمات مسافرتی مجاز و دارای پروانه بهره‌ برداری آگاهی کامل کسب نموده و در صورت مشاهده واحدهای متخلف و بدون مجوز مراتب را به حوزه گردشگری این اداره کل به شماره 33685024 اطلاع رسانی نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز