شهردار اصفهان:

ظرفیت‌های مهم اصفهان در سند بازآفرینی تاریخی – فرهنگی لحاظ شده است

۱۳۹۴/۰۹/۰۶ - ۱۹:۴۸:۱۰
کد خبر: ۳۴۴۲۱۴
ظرفیت‌های مهم اصفهان در سند بازآفرینی تاریخی – فرهنگی لحاظ شده است
شهردار اصفهان از تدوین سند بازآفرینی محور تاریخی – فرهنگی شهر اصفهان خبرداد و افزود: اهداف و چشم‌انداز این سند منطبق با سند ملی استان و کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، شهردار اصفهان گفت: شهر اصفهان دارای ظرفیت‌های خوب تاریخی و فرهنگی و جایگاه مناسب اجتماعی است که همه اینها در سند بازآفرینی محور تاریخی – فرهنگی اصفهان لحاظ شده است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، دکتر مهدی جمالی‌نژاد در دیدار با پروفسور «دومینیک کروزه» مدیر گروه گردشگری دانشگاه مونت پلیه فرانسه اظهار کرد: توسعه پایدار شهر اصفهان‌ نباید هیچ مغایرتی با سبقه تاریخی این شهر داشته باشد و این مهم یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری اصفهان است.

وی از تدوین سند بازآفرینی محور تاریخی – فرهنگی شهر اصفهان خبرداد و افزود: اهداف و چشم‌انداز این سند منطبق با سند ملی استان و کشور است.

شهردار اصفهان ادامه داد: طرح بهسازی، بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهر اصفهان در پهنه‌های تاریخی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان دارای جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی با هویت غنی و جایگاه مناسب اجتماعی در دنیا است، تاکید کرد: اصفهان همواره به عنوان یک جهان‌شهر شناخته می‌شود و عناوین متعدد بین‌المللی نیز در این زمینه به این موضوع غنای بیشتری می‌بخشد.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: 9 محور مهم گردشگری اصفهان شامل محور تاریخی فرهنگی شهر اصفهان، محور تاریخی گردشگری بیدآباد، جویباره، محور جنوب میدان امام (ره)، محور تاریخی دردشت، محور فرهنگی مذهبی نظام‌الملک، محور تاریخی جماله، محور تاریخی جلفا، محور اصفهان و محور مذهبی اسلامی مجموعه فرهنگی تخت فولاد می‌شود.

وی به استقرار دبیرخانه گفت‌وگوی ادیان در اصفهان اشاره و بیان کرد: از سال‌های گذشته در شهر اصفهان به خصوص در محله جلفا ادیان توحیدی همچون زرتشت،  مسیحیت و اسلام در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی داشته‌اند و از حدود 110 سال پیش صفاخانه‌ها برای تضارب آرا ادیان توحیدی در اصفهان ایجاد شد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد صفاخانه و همزیستی معنوی و مسالمت‌آمیز ادیان توحیدی، چشم‌انداز روشنی در همزیستی ادیان ایجاد کرده است، افزود: تبادل نظر در این صفاخانه‌ها در دنیا بی‌نظیر است.

وی همچنین به موقعیت جغرافیایی اصفهان و اهمیت تاریخی این استان اشاره کرد و گزارشی از موفقیت‌های ملی و بین‌المللی آن ارائه داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز