شهردار اصفهان:

نگاه شهرداری اصفهان در گردشگری سلامت تنها سودآوری نیست

۱۳۹۴/۰۹/۰۶ - ۱۹:۵۷:۰۷
کد خبر: ۳۴۴۲۱۷
نگاه شهرداری اصفهان در گردشگری سلامت تنها سودآوری نیست
شهردار اصفهان گفت: در بحث گردشگری توریست و نیز توریست سلامت به دنبال سودآوری نبوده و بیشتر در پی دوستی و صلح با کشورهای همسایه هستیم.

شهردار اصفهان گفت: در بحث گردشگری توریست و نیز توریست سلامت به دنبال سودآوری نبوده و بیشتر در پی دوستی و صلح با کشورهای همسایه هستیم.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، جمعی از اعضای انجمن متخصصین طب افغانستان با مهدی جمالی‌‌نژاد شهردار اصفهان دیدار کردند.

در این نشست مشترک تعدادی از اعضای این انجمن ضمن معرفی و اهداف این انجمن که متشکل از 150 پزشک افغانی است، به ارائه دیدگاه‌های خود در مورد ضرورت و ظرفیت توریست سلامت در ایران پرداختند.

شهردار اصفهان در این نشست با اشاره به اینکه استان اصفهان یکی از استان‌های مرکزی ایران است که جمعیتی بالغ بر 4.5 میلیون نفر دارد، گفت: استان اصفهان از لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای بیشترین تعداد شهر با 107 شهر و یک‌هزار 833 روستا، بیشترین سکونتگاه‌ها و روستاها را داراست و اقلیم متنوع و چهار فصلی با آب ‌و هوای کویری، کوهستانی و سرسبز دارد.

دکتر مهدی جمالی‌نژاد افزود: این خصوصیات ویژه اصفهان سبب شده که استان اصفهان ظرفیت بالقوه زیادی برای گردشگری در گونه‌های مختلف داشته باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در سال 2006 اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلامی پس از شهر مکه انتخاب شد، افزود: اصفهان دومین شهر دارای ثبت جهانی است که قرار است در سال 2017 به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی نام‌گذاری شود.

وی با اشاره به اینکه اشتراکات ما با افغانستان به دو دسته میراث فرهنگی ملموس و ناملموس تقسیم می‌شود، ادامه داد: اصفهان 13 شهر خواهرخوانده دارد و اکنون نیز عضو سازمان‌های مطرح بین‌المللی محسوب می‌شود.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه در اجلاس ICCN سال گذشته اصفهان، دانش بومی طب سنتی و طب اسلامی مطرح شد، بیان کرد: در میراث فرهنگی ملموس و ناملموس بین دو کشور ایران و افغانستان مشترکات زیادی وجود دارد که این مشترکات به همدلی و توسعه دانش بومی دو کشور که ریشه مشترک دارد، کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: در بحث گردشگری توریست و نیز توریست سلامت به دنبال سودآوری نبوده و بیشتر در پی دوستی و صلح با کشورهای همسایه هستیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در اصفهان شهروندان افغانی زیادی هستند که از خدمات مشترک استفاده می‌کنند، گفت: در حوزه سلامت فرهنگ‌سراها به خانه سلامت مجهز شده‌اند که هیچ تفاوتی بین شهروند اصفهانی و افغانی در ارائه خدمات وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در بیمارستان عسگریه نیز یک بخش با بهترین تجهیزات برای شهروندان افغانی اختصاص داده شده و در خانه سلامت سطح شهر نیز شهروندان افغانی پایش سلامت می‌شوند.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه برای گردشگری سلامت اخیراً شرایط و تسهیلاتی فراهم شده است، اظهار کرد: از طریق وزارت امور خارجه این بسترسازی دنبال می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شهرک سلامت اصفهان اشاره کرد و افزود: سال آینده فاز نخست کلینیک تخصصی و مطب‌های مختلف و فروشگاه لوازم پزشکی این مجموعه عظیم پزشکی افتتاح و فازهای بعدی مرکز جامع پزشکی، ژنرال بیمارستان سلامت و هتل بیمارستان مجهز در 12 طبقه طی سال‌های آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه این شهرک 45 هزار مترمربع مساحت دارد، گفت: در حال حاضر 80 درصد شهرک سلامت به اتمام رسیده که در این مجموعه 3 هزار و 500 شغل مستقیم، 36 کلینیک تخصصی و 25 پارکلینیک پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 2017 اصفهان به پایتخت گردشگری اسلامی نام‌گذاری می‌شود، گفت: در همین راستا تفاهم‌نامه همکاری با کشورهای مسلمان بسته خواهد شد که از ظرفیت‌های جذب توریست استفاده شود.

جمالی‌نژاد 14 بیمارستان خصوصی وابسته به علوم پزشکی و تخصیص بخشی از این ظرفیت را از جمله اقدامات آتی برای توسعه توریست سلامت برشمرد.

افزایش ظرفیت پذیرش توریست سلامت از افغانستان به ایران

فرزاد یوسفی دبیر انجمن متخصصین طب افغانستان نیز در ادامه این جلسه استفاده از ظرفیت پذیرش توریست سلامت و سوق دادن توریست سلامت به کشور ایران به جای کشور هند، ترکیه و کشورهای آسیای شرقی را از جمله ظرفیت‌های قابل تأمل در ایران دانست.

وی با بیان اینکه پزشکان افغانی زیادی در ایران دوره پزشکی عمومی، تخصصی، فوق‌تخصصی می‌گذرانند که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد، افزود: یکی از مزایای پذیرش توریست سلامت از کشور افغانستان این است که این دو کشور هم‌زبان و از نظر دینی و اعتقادی به هم نزدیک هستند.

دبیر انجمن متخصصین طب افغانستان با تأکید به اینکه توریست درمانی برای ایران درآمدزایی خوبی دارد، تصریح کرد: البته یکی از مشکلات کشور ایران تهیه ویزا است که انتظار می‌رود با توجه به ایجاد چنین ظرفیتی و تبلیغ برای جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور توریست‌درمان، سهولت دریافت ویزا هموار شود.

وی برگزاری نشست و سمینار تبلیغی برای جذب توریست‌درمانی را یکی از برنامه‌های این انجمن در افغانستان دانست و گفت: پزشکان متخصص افغان که در کشور ایران دوره پزشکی دیده‌اند، می‌توانند مبلّغ خوبی برای پذیرش توریست سلامت از افغانستان به ایران باشند.

یوسفی جذب توریست از کشور افغانستان و سودآوری آن را جبران بخشی از هزینه‌های تحمیلی حاصل از مهاجرت افغان‌ها به ایران طی 35 سال گذشته تاکنون دانست.

وی تأسیس بیمارستان مخصوص مهاجران و استفاده از کادر مجرب به همراه تجهیزات پزشکی روز را از اقدامات مفید پیشنهادی این انجمن به شهردار اصفهان عنوان کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز