استاد تار کرمانشاه درگذشت

۱۳۹۴/۰۹/۰۸ - ۰۸:۰۶:۱۹
کد خبر: ۳۴۴۶۳۹
استاد تار کرمانشاه درگذشت
استاد خلیل چاله‌چاله از 15 سالگی به نواختن سنتور مشغول شد و پس از چند سال تار را انتخاب کرد و نزد دایی خود حاج عبدالحسین چاله‌چاله به فراگیری دستور مقدماتی تار پرداخت.

استاد خلیل چاله‌چاله از نوازندگان چیره‌دست و با سابقه‌ تار در سال 1327 در کرمانشاه متولد شده از دوران نوجوانی علاقه شدیدی به موسیقی داشته و شروع به فراگیری این رشته زیبا و احساسی شد.

IM_7 (1)

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، استاد خلیل چاله‌چاله  از 15 سالگی به نواختن سنتور مشغول شد و پس از چند سال تار را انتخاب کرد و نزد دایی خود حاج عبدالحسین چاله‌چاله به فراگیری دستور مقدماتی تار پرداخت.

وی  از سال 1345 با اداره فرهنگ و هنر آن زمان زیرنظر سروان همتی و محمود بلوری به فراگیری موسیقی مشغول شد  و از سال 1348 همکاری خود را با رادیو و تلویزیون آغازکرد.  

خلیل چاله‌چاله از اولین هنرمندانی است که با تلویزیون همکاری داشت و برنامه‌های متعددی را با گروه فرهنگ و هنر اجرا نموده است.

IMG1

وی در سال 1353 به شهر سنندج رفت و در رادیو سنندج شروع به فعالیت موسیقی کرد و در اداره فرهنگ و هنر سنندج از وجود استاد حسن کامکار بهره‌های زیادی برد و مدت پنج سال با محمدرضا لطفی استاد بزرگ موسیقی ایران در این شهر با کامکارها به اجرای موسیقی پرداخت.

استاد خلیل چاله‌چاله در سال 1358 به کرمانشاه عزیمت نمود و از بدو ورود همکاری‌های مستمری با رادیو تلویزیون و اداره ارشاد اسلامی کرمانشاه داشته است و آهنگ‌های فراوانی ساخته و اجرا کرده است.

 او از سال 1367 تا سال 1370 مسئول و سرپرست ارکستر صدا و سیمای مرکز کرمانشاه بود و در سال 1367 در چهارمین جشنواره موسیقی فجر گروه ایشان مقام دوم را در کشور کسب نمود  

به همت این هنرمند ارجمند صدا و سیمای کرمانشاه ظرف چند دهه گذشته توانسته افتخاران زیادی را در زمینه موسیقی کسب نماید . استاد چاله‌چاله  در سال 1371 جهت برگزاری کنسرت به کشور عمارات رفت و برنامه‌های موفقی را در این کشور اجرا کرد.

از دیگر فعالیت‌های این هنرمند تشکیل گروه موسیقی اوج  در سال 1370 به سرپرستی و آهنگسازی خود ایشان بود که تا واپسین لحظه‌های زندگی‌اش همکاریش ادامه داشته است.

وی به همراه این گروه کنسرت‌های زیادی را در کرمانشاه، تهران و دیگر نقاط کشور اجرا نموده و در جشنواره‌های مختلف موسیقی شرکتی فعالانه داشته‌اند .

استاد چاله‌چاله در این گروه اوج در حال تمرین آثار جدید جهت اجرا در جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف بود که با به رحمت ایزدی پیوست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز