سرپرست نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد :

آغاز ثبت نام آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانها و معماران تجربی

۱۳۹۴/۰۹/۰۹ - ۰۸:۴۷:۰۰
کد خبر: ۳۴۵۰۸۱
آغاز ثبت نام آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانها و معماران تجربی
عبدالرزاقی: آزمون ورود به حرفه ی مهندسان، کاردان های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی سازمان نظام مهندسی ساختمان در 18بخش مختلف در سه سطح کارشناسی، کاردانی و تجربی در روزهای 29 و 30بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حامد عبدالرزاقی سرپرست نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: ثبت نام داوطلبان آزمون ورود به حرفه مهندسان از مورخه 07/09/94 الی 25/09/94 سال جاری بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه آزمونهای پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقررات ملی ساختمان همزمان با سراسر کشور در استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به الزامی بودن شرکت در این آزمون برای مهندسینی که قصد فعالیت حرفه ای را دارند عنوان کرد: فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و کاردانی به ترتیب پس از گذشت 3 و 5سال از زمان اخذ مدرک و کسب سوابق حرفه ای در 7رشته اصلی عمران، معماری، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک می توانند در این آزمون ثبت نام و شرکت نمایند .

عبدالرزاقی در این راستا بیان داشت: متقاضیان پس از کسب دست کم 50درصد امتیاز این آزمون پروانه اشتغال به کار خود را از این اداره کل به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی دریافت نموده و میتوانند به صورت رسمی وارد حرفه های تخصصی مرتبط با ساختمان شوند.

مهندس عبدالرزاقی با اعلام اینکه در حال حاضر تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان 8537نفر می باشد، خاطر نشان کرد:  تعداد 3935نفر از اعضا دارای پروانه و تعداد 4440نفر فاقد آن می باشند که در آزمون نوبت اول سال جاری تعداد 2765نفر شرکت نموده اند .

آزمون ورود حرفه ی مهندسان، کاردانان و معماران تجربی دو بار در سال توسط سازمان سنجش، با نظارت اداره ی کل راه و شهرسازی برگزار می گردد که دوره دوم این آزمون طی روزهای 29 و 30بهمن ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز