مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خبر داد:

نصب مخازن تفکیک پسماند خشک در معابر شهر

۱۳۹۴/۰۹/۱۰ - ۱۰:۳۶:۰۷
کد خبر: ۳۴۵۵۶۳
نصب مخازن تفکیک پسماند خشک در معابر شهر
منتظری: به منظور ارتقای فرهنگ تفکیک از مبدا و افزایش سطح مشارکت شهروندان در امر جداسازی پسماند خشک از تر، مخازن تفکیک پسماند خشک به صورت پایلوت در برخی معابر شهر نصب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مجتبی منتظری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اعلام کرد: در حال حاضر در شهر قزوین روزانه 260 تا 270تن زباله تولید می‌شود که 40تن آن قابلیت تفکیک از مبدا دارد و از این میزان نیز 15درصد قابلیت تفکیک دارد و بقیه نیز به نوعی غیرقابل تفکیک است.

وی افزود: روزانه 11تن مواد خشک قابل بازیافت در شهر جمع‌آوری می‌شود که از این میزان 53درصد در مبدا و از طریق مراجعه به منازل دریافت میگردد.

وی اظهار کرد: شهروندان باید با توسعه پایدار آشنا شوند و بتوانند آن را درک کنند و این یکی از مهمترین حقوق شهروندان است که باید به صورت کاملا علمی و هدفمند آموزش داده شوند.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین حوزه‌هایی که شهرداری‌ ها می‌توانند از طریق آن کمک شایانی به حفاظت از محیط زیست کنند، انجام طرح‌های پژوهشی-آموزشی برای کاهش ورود پسماند‌ها به خصوص مواد قابل بازیافت نظیر پلاستیک و شیشه به محیط زیست است.

وی اضافه کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین برنامه‌ ریزی گسترده‌ای را برای ارتقای فرهنگ تفکیک از مبدا انجام داده که از جمله آنها، طرح جانمایی و نصب مخازن تفکیک پسماند خشک در معابر سطح شهر است.

وی افزود: این طرح در قالب برنامه‌ای علمی و همراه با رویکرد پژوهشی و با هدف ارتقای فرهنگ زیست ‌محیطی و تفکیک از مبدا انجام شده است.

این مسئول در پایان ضمن درخواست همکاری از شهروندان به عنوان کلیدی ترین عنصر در اجرای بهینه طرح تفکیک از مبدا، جداسازی زباله تر و خشک را یکی از اصلی ترین حلقه های زنجیره بازیافت و بهره برداری از زباله عنوان نمود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز