آگشته در گفت و گوی اختصاصی با برنا:

حکم سرپرستی کفاشیان کاملا غیرقانونی است

۱۳۹۴/۰۹/۱۰ - ۱۳:۳۴:۰۱
کد خبر: ۳۴۵۶۷۸
حکم سرپرستی کفاشیان کاملا غیرقانونی است
حکم آقای کفاشیان برای تعیین سرپرست هیات فوتبال کاملا غیر قانونی است، براساس اساسنامه فدراسیون، مجمع باید برای تعیین رییس هیات تصمیم بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سعید آگشته، رئیس سابق هیات فوتبال قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار برنا، در خصوص آخرین وضعیت هیات فوتبال قزوین گفت: حکم آقای کفاشیان برای تعیین سرپرست هیات فوتبال کاملا غیر قانونی است، بر اساس اساسنامه فدراسیون، باید مجمع برای تعیین رییس هیات تصمیم بگیرد و در صورت استعفای کتبی رئیس برای نائب رئیس حکم صادر شود.

وی در همین راستا افزود: این حکم بر اساس ملاحظات ویژه ای صادر شده است که باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد. فدراسیون و اداره ورزش و جوانان استان قزوین مغایر با قانون عمل کرده اند و شخصا این موضوع را به فدراسیون اطلاع داده ام.

مهندس آگشته در خصوص استعفای خود اعلام کرد: تصمیمی که می گیرم بر اساس مصالح فوتبال است و با توجه به عدم حضور من در سال آخر، مصالح فوتبال حکم می کرد که استعفا دهم اما این به شرطی بود که آقایان به قانون پایبند باشند.

وی افزود: استعفای من به شرطی بود که بر اساس اساسنامه رفتار کنند که متاسفانه عمل نکردند، در حالی که اگر در مسیر قانونی و اساسنامه حرکت نشود هم حکم انتصاب و هم ادامه کار غیر قانونی خواهد بود.

رییس سابق هیات فوتبال استان قزوین ادامه داد: سوء مدیریت، سبب غفلت از پتانسیل های موجود شده است. همچنین این رویه باعث شده یک مجموعه برجسته همچون آقایان گروه ای، مطلبی، میرزاده و همچنین اعضای کمیته داوری نادیده گرفته شوند و کارمندی را به صورت غیر قانونی منصوب کنند که جایگاه قانونی هم ندارد.

وی با اشاره به اینکه"من به فوتبال باز نمی گردم اما این حکم باید ابطال و براساس مقررات رفتار شود" گفت: باید بزرگان استان فکری به حال این وضعیت کنند.

آگشته افزود: اگر جناب مشهدی آقایی استدلال می کنند عدم حضور من به عنوان شخصی که رئیس هیات است به فوتبال آسیب زده- با توجه به اینکه این منصب شغل محسوب نمی شود و حقوقی هم ندارد- پس باید یک عده ای در فدراسیون بنشینند و برای ورزش استان تصمیمات جدی بگیرند.

وی در پاسخ به  این سوال که مهترین اقدامات انجام شده در دوره مدیریتی شما چیست؟ گفت: اولا باید از همه ارکان هیات فوتبال که در این دوره زحمات بسیاری کشیدند از جمله نائب رئیس، روسای کمیته ها و کمیته انضباطی و داوری تشکر کنم.

وی در ادامه افزود: دردوران من، یک اجماعی به وجودآمد و هیات فوتبال به همراه مدیران خوبی همچون زاهد پور، طاهری، صفری و پور مهدی باعث تشکیل تیم کاسپین شدند اما علی رغم تمام زحمات مدیرعامل و اعضای هیات مدیره کاسپین، دوباره دخالت های سیاسی، سبب شد سرمربی بر آن حاکم شود که نتواند تیم را به لیگ یک ببرد.

وی توجه به تیم های پایه را در دوره مدیریت خود، مهم تلقی کرد و گفت: در حوزه برگزاری مسابقات و در رده پایه و استعدادیابی خوب عمل کردیم و در مجموع کارنامه قابل قبولی داشتیم اما بی شک هر مجموعه ای نقاط قوت و ضعفی دارد که ماهم از آن مستثنی نیستیم.

مهندس آگشته خاطرنشان کرد: فوتبال بخشی از جامعه ماست و ما باید رشد و شکوفایی آن را نسبت به وضعیت اقتصادی و سیاسی موجود استان در نظر بگیریم و بر اساس این رویکرد ارزیابی ها صورت بگیرد که به نظر من با توجه به شرایط حاکم در آن دوران، به عنوان هیات وظایف خود را به خوبی انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه"باشگاه فوتسال کشاورز علی رغم تمام حمایت هایی که از آن می شود همیشه طلبکار بوده است" گفت: فرق بین بازیکن و باشگاه این است که بازیکن بازی می کند و باشگاه درآمدزایی و اسپانسر جذب می کند اگر هیات اسپانسر پیدا کند پس وظیفه ذاتی باشگاه چیست؟!

رییس سابق هیات فوتبال ادامه داد: حمایت های لازم از آقای عبداللهی صورت گرفت و یک زمین چمنی نیز به وی داده شد اما متاسفانه عده ای از آقایان که ادعای نگهداری هیات فوتبال را دارند عرضه نگهداشتن یک زمین چمن را نیز نداشتند و اگر حمایت های هیات نبود همان یک زمین چمن را هم از دست داده بودند.

آگشته یادآور شد: علی رغم ناملایمت هایی که از طرف .... وجود داشت، هیات یک دوره با افتخار را سپری کرد هرچند کم و کاستی هایی نیز وجود داشت.

وی در خصوص این کم و کاستی ها گفت: مهترین معضل ورزش این است که عده ای نگاهشان به ورزش که یکی از ارکان سلامت جامعه است، نگاه اقتصادی است و فکر می کنند باید از این راه ارتزاق کنند که اگر می توانستیم این قشر را در آن دوران آرام کنیم می توان گفت کارهای انجام شده توسط این هیات نمود بیشتری پیدا می کرد.

آگشته ادامه داد: اگر بخواهم بازنگری هایی نسبت به دوران مدیریت خودم انجام دهم بیشتر به فوتبال مناطق توجه می کردم.

وی در همین راستا افزود: شاید باید ایستادگی بیشتری در واگذاری اماکن ورزشی که همه هیات ها بر اساس مصوبه هیات دولت موظف به آن بودند انجام می دادیم.

وی در پاسخ به این سوال که"آیا جویای اتفاقات قزوین هستید؟"  گفت: من ارتباط نزدیکی با دوستانم در قزوین دارم  و اخبار ورزشی استان را از طرق مختلفی دنبال می کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز