معاون فرهنگی و امور جوانان:

آموزش مدیریت فضای مجازی برای خانواده ها باید در اولویت قرار گیرد

۱۳۹۴/۰۹/۱۳ - ۲۰:۱۸:۲۱
کد خبر: ۳۴۶۲۷۵
آموزش مدیریت فضای مجازی برای خانواده ها باید در اولویت قرار گیرد
فرزندان به علت فراغت بیشتر و کنجکاوی مضاعف برای شناخت جهان اطرافشان با توجه به سرعت یادگیری بالا سریع تر از والدین به وسایل دیجیتال مسلط می شوند

 

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز بر لزوم آموزش مدیریت فضای مجازی برای خانواده ها خصوصا کارکنان دولت تاکید کرد.

    به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، قدرت ا... شمیرانی با بیان این مطلب  گفت: از زمانی که اینترنت وارد فضای زندگی انسان شده تا به امروز علیرغم تمام محاسن و مزایای ان یکسری دغدغه ها و نگرانی هایی را بر خانواده ها تحمیل نموده است، موضوعی که در تمام جوامع موضوعیت داشته و محدود به جامعه یا اقلیتی خاص نمی گردد.

 وی با اشاره به این که بسیاری از والدین فرصت، امکان یا توان کافی برای شناخت دقیق فضای مجازی و کاربردهای آن را بدست نیاورده اند اظهار کرد: در مقابل استفاده روزمره نوجوانان، جوانان و حتی کودکان از این فضا، یک فضای محرمانه و خصوصی در داخل خانه برای فرزندان ایجاد کرده که آنها بدون دغدغه و بدون احساس ناظر بیرونی به سایت های مختلف دسترسی یافته و بعضا به دلیل ویژگی های سنی و شخصیتی و کنجکاوی های خود متاثر از فضاهای ناسالم موجود در اینترنت می گردند.

  شمیرانی ادامه داد: این فرصت در خانواده کارمندان دولت بیشتر پیش می آید و کارکنان با توجه به مشغله ی کاری در بعضی از اوقات حتی در مورد کودکان نیز این نظارت را از دست می دهند.

  وی افزود: در بسیاری از موارد خانواده ها حتی با نحوه نظارت آشنا نیستند و ممکن است با برخوردهای لحظه ای و بدون برنامه به انحراف فرزندان خود سرعت بخشند.

   معاون فرهنگی و امور جوانان با تاکید بر این که نیاز به آگاهی بخشی به کارکنان دولت و اموزش همه  خانواده ها از ضروریات اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: با توجه به این که کارکنان دولت بیشتر در معرض این آسیب هستند باید اموزش مدیریت فضای مجازی برای کارکنان دولت در اولویت قرار گیرد، تا راه های نفوذ بسته و بنیان خانواده ها متزلزل نگردد.

  وی اضافه کرد: فراهم نبودن شرایط مناسب برای یادگیری و عدم آشنایی والدین با فضاهای مجازی، اعتماد بیش از اندازه به فرزندان، بی تفاوتی والدین به اهمیت آگاهی بخشی به فرزندان، روحیه ی کنجکاوی و شناخت کودکان و نوجوانان و همچنین عدم اطلاع والدین از اهمیت و تاثیرات فضای مجازی می تواند بیشترین آسیب را از این فرصت خوب به ما برساند و آن را به یک تهدید جدی تبدیل نماید.    

 این مسئول افزود: فرزندان به علت فراغت بیشتر و کنجکاوی مضاعف برای شناخت جهان اطرافشان با توجه به سرعت یادگیری بالا سریع تر از والدین به وسایل دیجیتال مسلط می شوند که این نکته ی شایع فقط در ایران نیست بلکه در تمام جهان شیوع دارد تا جایی که از آن به شکاف دیجیتالی یاد می کنند.

  وی با بیان این که باید یاد بگیریم تا در شکاف دیجیتالی فرزندانمان را از دست ندهیم خاطر نشان کرد: اگر نمی توانیم خیلی از برنامه ها را بومی سازی کنیم حداقل فرهنگ استفاده از آن ها را کسب کنیم.

  معاون فرهنگی و امور جوانان در پایان تصریح کرد: عرصه ی فضای مجازی می تواند بستری برای نفوذ باشد، با این حال تعامل با جامعه ی جهانی لازمه ی پیشرفت و توسعه ی بیشتر کشور است اما در کنار این مهم باید عناصر نفوذ و منافذی را که در پوشش فعالیت های مجازی بخواهند به بنیان خانواده ها و نظام جمهوری اسلامی لطمه ای وارد کنند بشناسیم و برای مقابله با آن برنامه ریزی کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز