رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد:

ارائه خدمات امدادی به بیش از ۴۶ هزار زائر در ایام اربعین

۱۳۹۴/۰۹/۱۵ - ۰۸:۴۹:۰۲
کد خبر: ۳۴۶۶۹۴
ارائه خدمات امدادی به بیش از ۴۶ هزار زائر در ایام اربعین
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با تشریح جزئیات ‌امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر به زائران حسینی در 13 روز گذشته، گفت: 46 هزار و 234 زائر از اول آذر ماه تا ساعت 9 صبح امروز 14 آذر، خدمات امدادی لازم را دریافت کرده و علاوه بر درمان سرپایی 10 هزار و 300 زائر، 77 تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، دکترناصر چرخ‌ساز با اعلام این خبر گفت: از ابتدای آذر تا ساعت 9 صبح 14 آذر ماه، 56 هزار و 611 زائر به پایگاه‌های ارائه خدمات امدادی هلال‌احمر مراجعه کرده‌اند.
وی با اشاره به انجام عملیات جاده‌ای در طرح ملی امداد و نجات اربعین، عنوان کرد: از چهارم آذر تا کنون، 48 مورد عملیات جاده‌ای (ایلام: 37عملیات، خوزستان 4 عملیات، اصفهان: یک عملیات، مرکزی: ٢ عملیات، سمنان: یک عملیات، مازندران یک عملیات، کرمانشاه یک عملیات و عراق یک عملیات) انجام شده و به 445 حادثه‌دیده خدمات لازم ارائه شده است.
چرخ‌ساز با اشاره به امدادرسانی به 177 تن در این حوادث و ارائه خدمت به 220 مصدوم این حوادث، عنوان کرد: بر این اساس 78 مصدوم زمینی و 7 مصدوم نیز هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند؛ به علاوه 17 تن از زائران به شکل سرپایی درمان و عملیات رهاسازی برای 21 تن از مصدومان انجام شد.
رئیس سازمان امداد و نجات همچنین به انجام 292 مورد عملیات در 72 ساعت گذشته اشاره و اظهار کرد: در این مدت 10 هزار و 322 تن در حوادث آسیب دیده و 7 هزار و 856 تن خدمات امدادی لازم را دریافت کردند.
چرخ‌ساز با اشاره به نجات جان 314 تن با تلاش 72 ساعته امدادگران و نجاتگران، اظهار کرد: بر این اساس 240 تن به مراکز درمانی منتقل و 866 تن سرپایی درمان شدند.
وی به اسکان اضطراری 2 هزار و 600 تن اشاره و عنوان کرد: به علاوه 45 مورد عملیات رهاسازی نیز انجام شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر وی با بیان این که 70 پایگاه و پست ثابت، موقت و سیار درون مرزی در این طرح فعال است، اظهار کرد: بر این اساس در طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی 63 دستگاه آمبولانس، 29 دستگاه موتورسیکلت آمبولانسی، 24 دستگاه خودروی عملیاتی، هفت دستگاه خودروی فرماندهی و ارتباطی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانسی و پنج فروند بالگرد برای ارائه خدمات امدادی به زائران بکارگیری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز