مدیر کل بهزیستی لرستان

نقش سازمان بهزیستی هنوز در اذهان عمومی معرفی نشده است

۱۳۹۴/۰۹/۱۷ - ۰۷:۲۷:۱۱
کد خبر: ۳۴۷۴۱۰
نقش سازمان بهزیستی هنوز در اذهان عمومی معرفی نشده است
مدیر کل بهزیستی لرستان گفت:48 هزار نفرمعلول با دستگاه بهزیستی استان لرستان در ارتباط هستندکه 10 درصد از کل جمعیت لرستان را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان، اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت:متاسفانه با اینکه سازمان بهزیستی حوزه گسترده ایی داردولیکن نقش این دستگاه هنوز در اذهان عمومی به خوبی معرفی نشده است.

وی که  برای تودیع ومعارفه رییس جدید اداره بهزیستی شهرستان پلدختردر سالن فرمانداری این شهرستان حضور یافته بود  با بیان اینکه شرح وظایف اداره بهزیستی بسیار وسیع است عنوان کرد: بین توسعه وآسیب های اجتماعی رابطه معکوس وجود داردبه این معنا که هر چه جامعه ایی توسعه یافته تر باشد آسیب های اجتماعی در آن کمتر است وبرعکس هرچه جامعه ایی از نظر توسعه در سطح پایینی قرار داشته باشد آسیب های اجتماعی درآن بیشتر است.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان ادامه داد: کشور ما پس از انقلاب در مسیر توسعه قرار گرفت وسازمان بهزیستی نیز در راستای "جامعه هدف "کوشش می کند که جامعه ایی با آسیب های اجتماعی کمتری داشته باشیم.

وی با این بیان که بخشی از معلولین جامعه ما ناشی از جنگ یعنی جانبازان هستند تصریح کرد: حوادث وسانحه واختلالات ژنتیکی ازجمله عواملی هستند که منجر به ایجاد آسیب ورشد معلولین می شوند.

حیدری اضافه کرد: دستگاه بهزیستی در حوزه های مختلف وخدمت به "جامعه هدف" در زمینه های مبارزه با آسیبهای اجتماعی ،مراکز کودکان خیابانی ، کودکان کار،زنان آسیب دیده ،پرداخت مستمری ،توانبخشی ، خدمات فنی وپیشگیری مشارکت دارد.

مدیر کل بهزیستی لرستان  بیان کرد:48 هزار نفرمعلول با دستگاه بهزیستی استان لرستان در ارتباط هستندکه 10 درصد از کل جمعیت لرستان را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه شیوه وشعارجدید دولت تدبیر وامید در بهزیستی بحث  پیشگری است تصریح کرد: حدود 75درصداز معلولیتها قابل پیشگیری هستندوما درشعار پیشگیری مهمتر از درمان است مصمم هستیم.

حیدری افزود:در طرح آگاهی بخشی به صورت اجتماع محوردر محلات آسیب دیده یا آگاهی به جمعیت 13 هزار نفر را آگاهی بخشی داده ایم.

وی اضافه کرد:  طرح غربال ناشنوایی باید بوسیله دولت نهادینه شودوبه هیچ کودکی بدون غربال گری شنوایی شناسنامه داده نشود وهمچنین کودکان از نظر بینایی نباید بدون غربال به مدرسه وارد شوند.

مدیر کل بهزیستی لرستان از 48 هزار نفر جمعیت معلول لرستان 33 هزار نفراز آنها  را دارای اختلالات ژنتیکی دانست وگفت: مشاوره ژنتیک برای زوجهای در آستانه ازدواج در لرستان درحال اجراست وامیدواریم که این طرح اجباری شود.

اسدالله حیدری با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا افراد زمینگیر با بازیابی خودبه جامعه وارد شوند، تاکید کرد: باید قانون واردکردن افراد معلول به جامعه و مشارکت آنها در فعالیتهای اجتماعی در سطح جامعه را پیاده ورعایت  کنیم.

وی در بخش از دیگری از سخنان خود به مبحث مشارکت های نقدی در کمک به سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: در بحث مشارکتهای نقدی بزرگترین سرمایه ما سرمایه های اجتماعی واعتماداست لذا باید امین ترین افراد را در این حوزه بکار گیریم .

مدیرکل بهزیستی استان لرستان ادامه داد: طراحی سیستمی به نام "جمعیت کمک کننده "به  بهزیستی را در دستور کار قرار داده ایم به این شکل که به  شخص خیر پیام می دهیم که مبلغی را که کمک کرده در کدام زمینه هزینه شده است.

اسدالله حیدری از مدیریت ارشد شهرستان پلدختر خواست زمینه قانون حمایت از جامعه معلولین را فراهم کنند وشورای سالمندان شهرستان پلدختررانیز تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه قانون  3درصد استخدام معلولین باید رعایت شود گفت: اماکن عمومی، کتابخانه ها، معابرباید به شکلی باشد که معلولین وجانبازان دراین مکانها راحت باشند.

 مدیر کل بهزیستی استان لرستان در پایان با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی  وآگاهی بخشی به مردم برای تغییر ذهنیت عمومی به جامعه معلولین و نقش سازمان بهزیستی از اصحاب رسانه و تریبون های چون نمازجمعه خواست تا در این زمینه فعال شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز