اقتصاد فرهنگ و هنر می‌توان برای تعداد زیادی از افراد اشتغال ایجاد کند

۱۳۹۴/۰۹/۱۷ - ۱۰:۵۹:۳۳
کد خبر: ۳۴۷۵۳۸
اقتصاد فرهنگ و هنر می‌توان برای تعداد زیادی از افراد اشتغال ایجاد کند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: با کمک اقتصاد فرهنگ و هنر می‌توان برای تعداد زیادی از افراد اشتغال ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  اصفهان :حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی در اولین همایش جایگاه روابط عمومی در توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر گفت: زمانی که بحث فرهنگ و هنر پیش می‌آید همواره این سوال مطرح بوده که آیا این دو مقوله باید با اقتصاد تلفیق شود یا خیر و با توجه به اینکه هنر امری مقدس است آیا با اقتصادی شدن و پولی و مالی کردن هنر سطح آن را پایین می‌آوریم؟

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به فرمایشات امیرالمؤمنین (علیه السلام) در نهج البلاغه اظهار کرد: امیرالمؤمنین امام علی (علیه السلام) می‌فرمایند انسان چهار روح دارد روح نباتی، روح حیوانی، روح انسانی و روح الهی و هر چهار نوع روح همزمان در انسان جمع است بنابراین منافاتی ندارد که ما درباره اقتصاد فرهنگ و هنر حرف بزنیم در عین حال نیز فرهنگ و هنر را امری قدسی بنامیم.

وی افزود: تشکر کردن بابت کار هنری معادل ارزش نهادن آن کار هنری به اندازه تشکر نیست بلکه ما با تشکر کردن وظیفه خود را در برابر هنر ادا می‌کنیم و قیمت گذاشتن بر روی یک اثر هنری نیز ارزش حقیقی آن اثر را نشان نمی‌دهد.

دکتر ارزانی با بیان اینکه تعامل منبعی است که هیچگاه پایانی ندارد، تصریح کرد: تعامل حد یقف ندارد چرا که انسان‌ها همواره در حال تغییر هستند و تعامل نیز باید هر روزی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های اصفهان و ایران در حوزه‌های مختلف بیان کرد: اصفهان با شهرهای مختلفی در جهان خواهرخواندگی دارد اما باید دید که از این ظرفیت خواهر خواندگی چه استفاده‌هایی می‌توان داشت، بیشترین تعداد صنایع دستی در دنیا مربوط به شهر اصفهان است، برند فرش ایرانی برای ما است اما بقیه از این فضا استفاده می‌کنند و ما بسیاری از این فضاها را از دست دادیم.

وی با بیان اینکه رصد کلان روندها به عهده روابط عمومی‌ها است، خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها می‌توانند کلان روندهای دنیا را رصد کرده و به مدیران منتقل نمایند، نقطه اصلی مشکلات در اینجا است که گمان می‌کنیم همه چیز درست است اما وقتی اتفاقات دنیا را می‌بینیم متوجه می‌شویم کار زیادی باید انجام شود و باید تلاش کنیم اقتصاد فرهنگ و هنر را ایجاد و باور کنیم.

دکتر ارزانی میزان بازگشت سرمایه در کارهای فرهنگی را بیش از سایر کارها دانست و گفت: با کمک اقتصاد فرهنگ و هنر می‌توان برای تعداد زیادی از افراد اشتغال ایجاد کرد و باید با ایده‌های خوب از این حوزه بهره‌های بیشتری برد همان طور که دنیا از ایده‌های ساده برای اقتصاد فرهنگ و هنر استفاده می‌کند.

نظر شما